عصر بازار

نماینده دادستان خطاب به متهم ردیف اول پرونده تعاونی‌های البرز ایرانیان و ولیعصر:

آیا با پول مردم به جزایر اختصاصی سفر می‌کردید؟

عصر اعتبار- نماینده دادستان خطاب به متهم ردیف اول: آیا وقتی به جزایر اختصاصی با همسرتان سفر می‌کردید با پول خودتان بوده است یا پول مردم؟

آیا با پول مردم به جزایر اختصاصی سفر می‌کردید؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صدا و سیما، چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده موسسات تعاونی البرز ایرانیان، ولیعصر، فردوسی و آرمان در شعبه چهار دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی با حضور وکلا و نماینده دادستان به ریاست قاضی صلواتی و به صورت علنی برگزار شد.

    در ابتدای این جلسه قاضی صلواتی از نماینده دادستان خواست در صورتی که دفاعی نسبت به اظهارات جلسه قبل متهم ردیف اول دارند، بیان کنند.

    نماینده دادستان پس از حضور در جایگاه گفت: جناب آقای قاضی آقای آزاد در جلسه قبل بیشتر دفاعیاتشان نسبت دادن و تهمت به ضابطان و بازپرس پرونده و بانک مرکزی بود و حول این مسائل از خود دفاع کرد که مسلما حق و حقوق آن‌ها برای دفاع از خود متصور است؛ اما در خصوص اظهارات این فرد در زمینه صیانت از اموال سپرده گذاران باید گفت این موسسه در طول مدتی که ایجاد شده بود حدود 800 میلیارد تومان سپرده دریافت کرده است.

    وی افزود: از این مبلغ 150 میلیارد تومان در حساب‌های مختلف شناسایی و بلوکه شده و 150 میلیارد نیز به افراد مختلف تسهیلات داده شده است.

    نماینده دادستان گفت: در هیئت تسویه نیز حدود 200 میلیارد تومان از اموال این فرد کشف شده است، حال سوال این است که آن 300 میلیارد تومان دیگر کجا رفته است و باید پاسخ داده شود که آیا حیف و میل شده یا مخفی شده است، اکنون تکلیف این 300 میلیارد تومان مشخص نیست، در حالی که این فرد می‌گوید که ما از اموال مردم صیانت کرده‌ایم.

    وی خطاب به متهم افزود: شما در دفاعیات و اظهارات خود گفته‌اید که در سن 24 سالگی کمتر از 2 میلیارد تومان سرمایه داشته اید پس چطور شده است که در سن 30 سالگی فقط یک ملک شما در پاسداران 50 میلیارد تومان ارزش داشته است که به نام شما و همسرتان است یا خودروی رنجرور شما 5 میلیارد تومان ارزش دارد و ماشین‌های دیگر که همه در پارکینگ منزل همسرتان بوده است چطور در این مدت کم به این همه ثروت رسیده اید؟

    نماینده دادستان گفت: شما می‌گویید تمام سفر‌ها و خریدهایتان شخصی بوده است مگر شما به جز بانکداری به کار دیگری هم مشغول بوده اید؟ آیا وقتی به جزایر اختصاصی با همسرتان سفر می‌کردید با پول خودتان بوده است یا پول مردم؟

    وی خطاب به متهم افزود: شما در جلسه قبل حرف از آبروی مومن زدید؛ اما آبروی مومن خون حامد کرمی است که از کارمندان موسسه شما بود که سپرده گذاران خشمگین وی را به قتل رساندند.

    نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده تعاونی‌های البرز ایرانیان و ولیعصر، روز 22 اسفند پارسال برگزار شد، در این جلسه نماینده دادستان ضمن قرائت کیفرخواست به تشریح اتهامات متهمان این پرونده پرداخت.

    10:05  چهارمین جلسه دادگاه متهمان پرونده تعاونی‌ها

    چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان موسسات اعتباری البرز ایرانیان، ولیعصر، فردوسی و آرمان در شعبه چهارم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی و به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد.

    در سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده موسسه مالی البرز ایرانیان امیرحسین آزاد متهم ردیف اول این پرونده دفاعیات خود را ارائه کرد.

    در اولین و دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده، کیفرخواست قرائت شد.

    این پرونده 353 جلد دارد و سرمایه گذاران 91 هزار نفر هستند که تاکنون بیش از 6 هزار نفر از شکات به دادسرا مراجعه و دادخواست ارائه کرده‌اند.

    به گفته قاضی صلواتی، از تیر 91 تا آذر 96، گردشکار مالی البرز ایرانیان 43 هزار میلیارد تومان و از اردیبشهت 94 تا اسفند 96، گردشکار مالی شرکت تعاونی ولیعصر 17 هزار و 600 میلیارد تومان بوده است.

    رئیس دادگاه همچنین تعهد باقیمانده البرز ایرانیان را تا روز دستگیری متهمان، 1400 میلیارد تومان و شرکت تعاونی ولیعصر را 259 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بانک مرکزی از طریق بانک تجارت 700 میلیارد تومان خط اعتباری ایجاد کرد که 630 میلیارد توسط بانک تجارت پرداخت شد و 16 هزار و 200 نفر از سپرده‌گذاران البرز ایرانیان تسویه حساب شدند.

    قاضی صلواتی افزود: از طریق بانک کشاورزی نیز برای شرکت تعاونی ولیعصر، 130 میلیارد تومان خط اعتباری ایجاد شده که 135 میلیارد تومان تاکنون هزینه کرده و در واقع بیشتر از آن مقداری که گرفته، هزینه کرده و 15 هزار و 356 نفر را تسویه کرده است.

    نماینده دادستان مشخصات متهمین را به شرح زیر اعلام کرد:
    1. امیر حسین آزاد، شغل بیکار، باسواد، شیعه، فاقد سابقه کیفری، بازداشت با قرار موقت از 95/12/16،
    2. حسن قریانی، متولد 54، با سواد، فاقد سابقه کیفری، بازداشت با قرار موقت از 96/03/28،
    3. مهدی بهرامی حسن آبادی، متولد 59، بیکار، متاهل، باسواد، فاقد سابقه کیفری و اتهام متهمین اول و دوم اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با علم به موثر بودن اقدامات در اخلال و افساد فی الارض و اتهام متهم ردیف سوم معاونت در اخلال عمده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو