عصر بازار

رئیس بیمه مرکزی مطرح کرد:

آسیب دیدگی ۵۰۰ خودرو بر اثر سیل دروازه قرآن

عصر اعتبار- رئیس بیمه مرکزی گفت: سیل دروازه قرآن شیراز به ۴۵۰ تا ۵۰۰ خودرو آسیب جدی وارد کرد که دارندگان بیمه شخص ثالث باید هرچه سریع تر برای دریافت خسارت اقدام کنند.

آسیب دیدگی ۵۰۰ خودرو بر اثر سیل دروازه قرآن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه 5 استان با حادثه سیل درگیر شده‌اند، اظهار کرد: در برخی از شهر‌ها و استان‌ها امکان تعیین خسارت وجود ندارد. همکاران ما در استان خوزستان حضور دارند، اما به دلیل سطح بالای آب امکان تعیین خسارت وجود ندارد و باید تا فروکش کردن آب این استان صبر کنیم.

    وی افزود: فرآیند تعیین خسارت در استان لرستان با توجه به فروکش کردن نسبی آب آغاز شده است. در استان گلستان تقریبا 80 درصد کار انجام شده و شرایط استان مازندران به نسبت سایر استان‌ها بهتر است.

    به گفته سلیمانی این نهاد، پرداخت‌های علی الحساب به شرکت‌های بیمه گر داشته است تا در چند روز آینده شاهد پرداخت باقی خسارت‌ها به بیمه گذاران باشیم.

    رئیس کل بیمه مرکزی از اطمینان کامل به بیمه گذران در خصوص دریافت خسارت‌ها پس از ارزیابی‌های لازم خبر داد و گفت: همه 19 شرکت بیمه‌ای در استان‌های سیل زده حضور دارند و در حال ارزیابی خسارت‌های وارده هستند.

    چه تعداد واحد مسکونی در آق قلا تحت پوشش بیمه بود؟

    وی با بیان بیمه نبودن واحد‌های مسکونی برخی از استان‌ها در برابر سیل، اظهار کرد: به عنوان مثال در شهر آق قلا تنها 2500 واحد مسکونی و در شهر گنبدکاووس 26 هزار واحد مسکونی تحت پوشش بیمه قرار داشتند که بخش قابل توجهی از این واحد‌ها نیز توسط شهرداری ها، بنیاد مسکن، کمیته امداد و بنیاد برکت تحت پوشش بیمه قرار گرفته بودند که در اینگونه موارد خسارت‌ها به نهاد‌های مربوطه برای بازسازی واحد‌ها پرداخت خواهد شد.

    رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر پرداخت خسارت بیمه شدگان واحد‌های مسکونی، تجاری و صنعتی و همچنین اتومبیل‌ها پس از طی مراحل قانونی و ارزیابی خسارت‌های وارد شده است، افزود: پرداخت خسارت محصولات زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها از حیطه وظایف بیمه مرکزی خارج بوده و بر عهده صندوق بیمه محصولات کشاورزی است که این صندوق نیز زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی اداره می‌شود.

    وی در ادامه با بیان خبر پرداخت بخش عمده‌ای از خسارت سرنشینان خودرو‌هایی که در اثر سیل، دچار جرح یا فوت شده و دارای بیمه شخص ثالث بوده اند، اظهار کرد: اگر تاکنون مالکان خودرو‌های مذکور برای دریافت خسارت، به بیمه‌ها مراجعه نکرده اند هر چه سریع‌تر برای اعلام وضعیت و دریافت خسارت به نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه مراجعه کنند.

    سلیمانی با یادآوری سیل دروازه قرآن شیراز و آسیب دیدگی نزدیک به 450 تا 500 خودرو در این سیل ابراز کرد: خودرو‌هایی که از قبل دارای بیمه بدنه با پوشش سیل بوده اند خسارت خود را طبق تعهدات بیمه نامه به صورت کامل دریافت کرده اند و بیمه مرکزی به باقی خودرو‌هایی که دارای این بیمه نامه بودند، اما پوشش سیل را از قبل خریداری نکرده اند؛ در حال کمک برای جبران زیان هایشان است.

    وی در ادامه با اشاره به کمک‌های دولتی تعلق گرفته به خودرو‌های آسیب دیده سیل در همه استان‌های کشور که دارای بیمه بدنه نبوده اند تاکید کرد: مردم حتما در کنار بیمه شخص ثالث بیمه بدنه با پوشش سیل، زلزله و سایر حوادث را هم تهیه کنند تا در این گونه مواقع کمتر دچار ضرر و زیان شوند.

    رئیس کل بیمه مرکزی در پایان با اعلام شماره تلفن 2342 یا 20342 از بیمه گذاران خواست برای اطلاع از وضعیت بیمه‌ای خود و همچنین طرح سوال یا شکایات با شماره‌های ذکر شده، تماس بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی