عصر بازار

رییس کمیته امداد خبر داد:

کمک ۱۲۰ میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد

اختصاص وام قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد

عصر اعتبار- رییس کمیته امداد از اختصاص وام قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد در مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: مردم تا روز گذشته نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان برای کمک به مناطق سیل‌زده به کمیته امداد کمک‌ کرده‌اند.

کمک ۱۲۰ میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به  نقل از ایلنا، پرویز فتاح، رییس کمیته امداد در پیش‌خطبه نماز جمعه این هفته تهران گفت: در سال 97 به لطف خدا کمک دولت و مجلس و همه مردم به همه تعهدات‌مان عمل کردیم. مردم در سال 97 با همه سختی‌ها 35 درصد بیشتر از سال 96 به کمیته امداد کمک کردند.

    وی با اشاره به وقوع سیل در ابتدای سال 98 ادامه داد: از ابتدای وقوع سیل همه کارکنان در کمیته امداد امام خمینی در آماده باش کامل بودند و مرخصی‌ها لغو شد و همه شبانه‌روز در خدمت مردم آسیب دیده بودیم و سعی کردیم به وظایف مان عمل کنیم و از همه امدادگران که با کاری جهادی کار کردند تشکر می‌کنم.

    رییس کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: در ابتدا به شناسایی خسارت جامعه هدف پرداختیم همچنین بسته حمایتی و غذایی به همه خانوارهای جامعه هدف تحویل داده شده است. 30 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در مناطق آسیب دیده از سیل هستند که در سیل اخیر به  10 هزار واحد مسکونی آسیب جدی وارد شده است و باید دوباره احداث شوند همچنین 20 هزار واحد مسکونی نیز دچار خسارت شده ‌اند که نیازمند تعمیرات اساسی و تامین لوازم خانگی هستند.

    وی با بیان اینکه تمام خریدهایی که کمیته امداد درخصوص لوازم خانگی برای جامعه هدف انجام داده است از کالای ایرانی برای کمک به تولیدملی در کشور بوده است، گفت: مقرر شده ستاد اجرایی فرمان امام در استان‌های شمالی و لرستان 3 هزار بسته لوازم خانگی و فرش توزیع کنند. همچنین از طریق بنیاد مستعضفان 2 هزار تخته فرش ماشینی تحویل جامعه هدف شده است.

    رییس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه شاهد افزایش اعتماد عمومی هستیم، تصریح کرد: کار اصلی ما بعد از این است و باید هر چه سریعتر اقدامات لازم در خصوص احداث و ترمیم خانه‌ها انجام شود که در این زمینه نیز نیازمند کمک مردم هستیم و بر اساس برآوردهایی که صورت گرفته برای احداث 10 هزار واحد مسکونی به 600 هزار میلیارد تومان هزینه و برای بازسازی 20 هزار خانه نیز به  200 هزار میلیارد تومان همچنین برای تعمیرات لوازم خانگی و جبران خسارات به 200 میلیارد تومان هزینه نیاز داریم که در مجموعه به هزار میلیارد کمک نیاز داریم.

    فتاح با بیان اینکه توزیع بسته غذایی انجام شده در سه هفته ابتدایی انجام شده است، گفت: ما تخمین می‌زدیم که نزدیک به 40 هزار خانوار آسیب دیده در این مناطق حضور داشته باشند که بعد متوجه شدیم 30 هزار خانوار در این مناطق جامعه هدف ما هستند. مستمری و حقوق این خانوارها دو برابر شده و در حدود 23 میلیارد تومان در این خصوص هزینه کردیم همچنین 18 میلیارد تومان برای لوازم خانگی و 6 میلیارد تومان کمک ضروری در اختیار جامعه هدف در این مناطق قرار دادیم.

    وی با بیان اینکه 36 هزار سهمیه جدید به استان‌های آسیب دیده اختصاص داده شد، خاطرنشان کرد: از دولت و مجلس تقاضا کردیم تا بتوانیم  500 هزار خانوار جدید را در این مناطق تحت پوشش بگیریم همچنین 10 هزار تخته پتو از یزد و 2 هزار تخته فرش و  3 هزار دستگاه یخچال برای مردم آسیب دیده در این مناطق خریداری کردیم. خوشبختانه همه خانوارها تحت پوشش کمیته امداد در این مناطق بیمه حوادث هستند و غرامت بیمه را برای این خانوارها دریافت خواهیم کرد همچنین به استان‌های آسیب دیده نیز وام قرض‌الحسنه از صندوق امداد ولایت اختصاص دادیم این وام قرض الحسنه و با سود صفر درصد است و برای غیر مددجو هم پرداخت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی