عصر بازار

بین ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ پنج میلیون نفر در هند بیکار شدند

عصر اعتبار- حداقل ۵ میلیون هندی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ شغل خود را از دست داده‌اند. در این میان، کارگران مرد ساکن شهرها، بیشترین آسیب را دیده‌اند.

بین ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ پنج میلیون نفر در هند بیکار شدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، طبق گزارش دانشگاهی خصوصی در بنگالورو، حداقل 5 میلیون هندی از سال 2016 تا 2018 شغل خود را از دست داده‌اند. در این میان، کارگران مرد ساکن شهرها، بیشترین آسیب را دیده‌اند.

    گزارش دانشگاه عظیم پرمجیدرحالی منتشر می‌شود که شهروندان هندی درگیر انتخاب عمومی غیر متمرکز این کشور هستند، که قرار است در 19 ماه می به پایان می‌رسد. دولت نخست‌وزیر نارندرامودی، مایل است در این انتخابات از سوابق اقتصادی خود، که شامل مشاغل هم می‌باشد، دفاع کند.

    آمیتباسول، مؤلف اصلی این گزارش که یک اقتصاددان هم هست، می‌گوید: از سال 2016، به علاوه رشد بیکاری در میان افراد داری تحصیلات بالا، کارگران کم‌سواد هم بیکار شده‌اند و شاهد فرصت‌های شغلی کمتری بوده‌اند.

    در این گزارش اعلام نشده است که در طول این مدت چه میزان شغل ایجاد شده است.

    کنار گذاشتن ناگهانی اسکناس‌های با ارزش بالا از چرخه اقتصادی در سال 2016 توسط نارندرامودی، با هدف محدود کردن فرار مالیاتی و ارتقای تراکنش‌های دیجیتال، باعث مختل شدن عملکرد شرکت‌های کوچک و آغاز اخراج کارکنان شد.

    معرفی مالیات بر فروش ملی در سال بعد، مشکلاتی برای برخی از شرکت‌ها ایجاد کرد.

    طبق مطالعه‌ای با عنوان «وضعیت مشاغل هند»، بیشتر بیکاران دارای تحصیلات عالی و جوانانی در محدوده سنی 20 تا 24 ساله، هستند.

    برای مثال در این مقاله آمده است، در بین کارگران مرد شهری، این گروه سنی 13.5 درصد از جمعیت موجود در سن کار هستند، اما آنها 60 درصد کل بیکاران را تشکیل می‌دهند.

    بر طبق گزارشات گردآوری شده توسط مؤسسه تحقیقاتی خصوصی «مرکز نظارت بر اقتصاد هند» (سی‌ام‌آی‌ای)، در فوریه 2019 نرخ بیکاری تا 7.2 درصد رشد کرد، که این بالاترین نرخ آن از سپتامبر 2016 تا کنون است و نسبت به فوریه سال قبل، با نرخ بیکاری 5.9 درصد، هم افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی