عصر بازار

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد:

برون سپاری ماموریت های غیر حاکمیتی نهاد ناظر صنعت بیمه

عصر اعتبار- رییس کل بیمه مرکزی برون سپاری برخی خدمات به انجمن‌های حرفه ای را نیازی جدی دانست وگفت:بسترهایی را فراهم کرده‌ایم تا سندیکای بیمه گران و انجمن حرفه‌ای بیمه برخی ازماموریت های غیر حاکمیتی را انجام دهند.

برون سپاری ماموریت های غیر حاکمیتی نهاد ناظر صنعت بیمه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، غلامرضا سلیمانی که در همایش سالانه انجمن حرفه ای صنعت بیمه سخن می‌گفت با ابراز خرسندی از فعالیت فنی و حرفه ای این انجمن، اظهار داشت: دموکراسی واقعی زمانی شکل می گیرد که تشکل‌های حرفه ای به شکل گسترده ای فعالیت کنند و زمینه برای انعکاس آرا و عقاید متفاوت آماده شود.

    وی افزود: رویکرد انجمن‌های حرفه ای هر صنعت معمولا یک رویکرد انتقادی نسبت به نهاد ناظر است و بیمه مرکزی از این نوع نگاه استقبال می‌کند چرا که سیاست نهاد ناظر صنعت بیمه، انتقادپذیری در راستای اصلاح امور است.

    رییس شورای عالی بیمه با ابراز خرسندی از حضور چهره های شاخص و مجرب در انجمن حرفه ای بیمه به تشریح آخرین وضعیت این صنعت پرداخت و اذعان کرد: متاسفانه شاخص‌های صنعت بیمه این حقیقت را به اثبات می‌رساند که هنوز در اقتصاد کلان کشور سهم چندانی نداریم و برای افزایش ضریب نفوذ و توانمندسازی شرکت‌های بیمه باید انجمن‌های حرفه ای و تخصصی فعال‌تر عمل کنند.

    سلیمانی با اشاره به اهمیت نظرات مشورتی و نکات اصلاحی نهادهایی نظیر سندیکای بیمه گران ایران و انجمن حرفه ای صنعت بیمه در تصمیم سازی‌های شورای عالی بیمه، تصریح کرد: ما از مجامع تخصصی و علمی انتظار داریم با دقت و جدیت در مقوله اصلاح آیین‌نامه‌ها و قوانین با نهادناظر همکاری کنند و در این مسیر آمادگی خود را برای برون سپاری بخشی از مسئولیت های نظارتی، اعلام می کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: انجمن حرفه ای می‌تواند در امر تدوین قراردادهای پیچیده و مهم بیمه ای به گونه ای عمل کند که تمامی قواعد حرفه ای و اصول بیمه گری، قوانین حقوقی و نرخ و شرایط منطقی در آن رعایت شده باشد که تحقق این امر مشکلات صنعت بیمه را به حداقل خواهد رساند.

    رییس شورایعالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که هر چقدر انجمن‌های حرفه ای قدرتمندتر عمل کنند به نفع شرکت‌های بیمه تمام می‌شود، تصریح کرد: به اعتقاد نهادناظر، کنترل و نظارت باید درون سازمانی باشد و موضوع حاکمیت شرکتی نیز به نوعی ایجاد یک مجموعه خودکنترلی برای شرکت های بیمه به شمار می رود.

    وی، نسبت به ضرورت ارتباط گسترده تر انجمن حرفه ای صنعت بیمه و پژوهشکده بیمه تاکیدکرد و گفت: برون سپاری برخی خدمات به انجمن های حرفه ای یک نیاز جدی است و ما بسترهایی را فراهم کرده ایم که سندیکای بیمه گران و انجمن حرفه ای صنعت بیمه برخی از ماموریت های غیر حاکمیتی نهادناظر را به انجام برسانند.

    سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت دریافت مطالبات معوق شرکت‌های بیمه اشاره کرد و گفت: اگر شرکت های بیمه در برابر بیمه گذاران بدحساب، منسجم تر عمل کنند و رفتاری حرفه ای در پیش بگیرند می‌توان به بهبود وضعیت صنعت بیمه بیشتر امیدوار بود.

    وی از روند صدور گواهینامه های فنی و پایبندی انجمن حرفه ای صنعت بیمه به منشور اخلاقی و تلاش برای تدوین آیین نامه های آموزشی، ابراز خرسندی کرد و گفت: مساله تحریم‌ها تا حدودی دستگاه های حاکمیتی را تحت تاثیر قرار داده و در این شرایط نهادهای مستقل باید بیش از پیش با نهادهای بین المللی ارتباط برقرار کنند تا علاوه بر تبادل تجربیات، با دانش فنی روز دنیا حرکت کنیم.

    شایان ذکر است در آغاز این همایش رییس هیات مدیره و همچنین مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه در حضور رییس کل بیمه مرکزی و هیات همراه، گزارش سالانه انجمن را ارائه کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو