عصر بازار

پذیرش«میرکارت» در ترکیه

جزئیات اقدامات بانکی مشترک ترکیه و روسیه

عصر اعتبار- مدیرعامل سیستم ملی پرداخت روسیه (ان‌اس‌پی‌کی)، گفت: بزرگترین زنجیره بانکی ترکیه به علاوه ۱۰ هزار خرده‌فروش آنلاین این کشور، پذیرش میرکارت روسیه را آغاز کردند.

جزئیات اقدامات بانکی مشترک ترکیه و روسیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، ولادیمیر کوملف، مدیرعامل سیستم ملی پرداخت روسیه (ان‌اس‌پی‌کی)، گفت: بزرگترین زنجیره بانکی ترکیه در کنار 10 هزار خرده‌فروش آنلاین این کشور، پذیرش میر کارت روسیه را آغاز کردند.

    کوملف گفت: ما می‌خواهیم اعلام کنیم که امروز روز بزرگی است؛ چراکه کارت‌های اعتباری «میرکارت» از این به بعد، در ترکیه مورد قبول هستند.

    این مدیر اجرایی گفت: دیروز فرآیند تست‌های این ارتباط نهایی شده؛ این در حالی است که بانک بانکاسی ترکیه بیش از 6500 عابربانک در سراسر این کشور دارد و دارای بزرگترین شبکه کارت‌بانکی در ترکیه است.

    کوملف گفت: کارت اعتباری ملی روسیه در بین بیش از 40 هزار فروشگاه در ترکیه مورد قبول هستند و در حال حاضر، اپراتور میرکارت در حال یکپارچه‌سازی این کارت‌ها با بانک زراعت (یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های ترکیه) است.

    سیستم پرداخت اعتباری میر، در سال 2015 میلادی و یک سال پس از اعلام تحریم‌های ضد روسی غربی، توسط بانک مرکزی این کشور راه‌اندازی شد و در آن زمان، بانک‌های روسی موقتاً نتوانستند از کارت‌های ویزا و مستر کارت خود استفاده کنند.

    طبق گفته الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه، تا ژانویه 2019 میلادی بیش از 53 میلیون میرکارت صادر شده است.

    میرکارت در حال حاضر در ارمنستان، قرقیزستان بلاروس و قزاقستان، مورد قبول بوده و تا پایان امسال قرار است ازبکستان هم به این فهرست اضافه شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی