عصر بازار

استقرار کامل سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی در نیمه اول سال

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه پروژه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی را استان به استان تعمیم می دهیم گفت: امید است این سامانه طی شش ماهه اول سال جاری به صورت کامل و جامع در کل کشور مستقر شده باشد.

استقرار کامل سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی در نیمه اول سال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی معیری درباره روند ارائه خدمات غیر حضوری و الکترونیکی تامین اجتماعی و علت بروز برخی مشکلات و خطاها برای بیمه شدگان در حین ثبت نام و ورود اطلاعات به این سامانه اظهار کرد: در تهران یکی دوشعبه ما درگیر هستند، اما در استان‌های آذربایجان شرقی و البرز به طور کامل خدمات غیرحضوری قابل دریافت است.

    وی افزود: بیش از 30 سرویس بیمه‌ای در پرتال eservices.tamin.ir فعال است و سرویس‌های جدید بتدریج به آن افزوده می‌شود. فهرست تمام سرویس های ما اعم از غرامت ایام بارداری، بیماری، اروتز و پروتز، نام نویسی غیر حضوری و غیره در این سامانه وجود دارد و تلاش می‌کنیم به زودی آن را به کل کشور تعمیم دهیم.

    مدیرکل دفتر راهبری سیستم های سازمان تامین اجتماعی با تأکید بر اینکه می‌خواهیم مطمئن شویم سرویس های ما پایدار هستند و به درستی جواب می‌دهند گفت: به هر حال بیش از 40 میلیون مراجعه کننده داریم و اگر ظرفیت سنجی دقیقی بر روی سامانه نکرده باشیم دچار مشکل می شویم.

    معیری با تاکید بر اینکه ارائه خدمات غیرحضوری می‌تواند در کاهش مراجعات مردم و هزینه‌های کلان در سازمان تامین اجتماعی به ما کمک کند اظهار کرد: بیش از 540 شعبه بیمه ای، 300 کارگزاری و 220 شعبه اقماری داریم و اگر بتوانیم به سمت الکترونیکی شدن و دیجیتال شدن برویم منجر به افزایش رضایت مردم و کوچک سازی و چابکی سازمان می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه باید آموزش های لازم به مردم و همکاران خود برای استفاده از خدمات غیرحضوری ارائه کنیم گفت: اکنون دوره های آموزشی برای همکاران ما در حال اجراست و ویدئو کلیپ‌های آموزشی برای مردم آماده شده است تا به خوبی در جریان امر قرار بگیرند. برای چنین پروژه‌ای یک فاز شش ماهه آماده‌سازی نیاز است و ما مدتی است که کار را شروع کرده‌ایم.

    مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تامین اجتماعی افزود: بیش از 22 هزار همکار حوزه بیمه ما در حال آموزش هستند. پروژه خدمات غیرحضوری را استان به استان تعمیم می دهیم و امید است طی شش ماهه اول سال جاری به صورت کامل و جامع در کل کشور مستقر شده باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی