عصر بازار

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری «بلک راک» :

نشانه‌ای از رکود اقتصادی جهانی در ۱۲ ماه آینده وجود ندارد

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت چند ملیتی «بلک راک» در اظهارنظری که روز شنبه منتشر شد، گفت هیچ علامت و نشانی از رکود اقتصادی در ۱۲ ماه آینده موجود نیست.

نشانه‌ای از رکود اقتصادی جهانی در ۱۲ ماه آینده وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، «لاری فینک» در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی «هاندلسبلات» تاکید کرد که با وجود این‌که اقتصاد جهانی در حال رشد است و کشورهای در حال توسعه به رقابت با قدرت‌ها پرداخته‌اند و با وجود این‌که انتظار رکود می‌رفت، ولی تا 12 ماه آینده شاهد رخداد بد اقتصادی جدیدی نخواهیم بود.

    وی ادامه داد: «به دلیل عملکرد ضعیف اقتصادی بیشتر کشورها در فصل پایانی سال 2018، بانک‌های مرکزی سیاست‌های نرم‌تری در قبال بازار اتخاذ کرده‌اند که پیش بینی می‌شود نه وضعیت عالی داشته باشیم نه وضعیتی چندان بد. ولی بدانیم که ما طبیعتا در سیکل پایانی رشد اقتصادی دنیا هستیم.»

    صندوق بین المللی پول در گزارش خود تاکید کرده بود که رشد اقتصادی دنیا در سال 2019 به دلیل نگرانی‌ها بابت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون حصول یک توافق جامع سرعت کمتری خواهد داشت.

    بانک‌های بین المللی براین موضوع توافق دارند که اقتصاد‌های بزرگ چون چین و آلمان ممکن است دست به اقدام‌های کوتاه مدت در خلاف جهت رکود اقتصادی بزنند و در صورت بروز بحرانی غیر قابل پیش‌بینی باید آن را مدیریت کنند.

    «اولاف شولز» وزیر اقتصاد آلمان برنامه‌ای پیش‌گیرانه برای مقابله با رکود احتمالی با کاهش مالیات‌های صنعتی وتمرکز بیشتر بر بازار کارگری برای افزایش انگیزه رقابتی در نظر گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی