عصر بازار

جزئیات پرداخت وام‌های قرض الحسنه به مددجویان آسیب دیده کمیته امداد

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از پرداخت وام‌های قرض الحسنه مکمل برای معیشت آسیب دیدگان سیل اخیر خبر داد.

جزئیات پرداخت وام‌های قرض الحسنه به مددجویان آسیب دیده کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید باجلان مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ظهار کرد:  با توجه به میزان خسارات وارد شده بر اثر سیل اخیر، باید 60 میلیارد تومان اعتبار جهت وام قرض الحسنه در اختیار مناطق سیل زده شمال، جنوب و غرب کشور قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه این اعتبارات مکمل سایر خدمات ارائه شده کمیته امداد به مددجویان است، گفت: مددجویانی که در جریان سیل نیاز به بازسازی مجدد، تعمیرات و تأمین لوازم ضروری دارند، ضمن تأمین معیشت زندگی این افراد توسط کمیته امداد، می‌توانند از امکان دریافت وام قرض الحسنه نیز بهره‌مند شوند.

    باجلان افزود: این وام قرض الحسنه برای جامعه هدف غیر از مددجویان کمیته امداد که در جریان سیل نیازمند دریافت وام شدند نیز قابل استفاده است.

    مدیرعامل صندوق امداد ولایت با بیان اینکه دامنه پرداخت وام را به تمام افراد آسیب دیده سیل باز کردیم، افزود: این وام جزء وام گره گشایی و کارگشایی محسوب می‌شود و سقف پرداخت آن 5 میلیون تومان محاسبه شده است.

    وی گفت: این وام بدون کارمزد و با بازپرداخت 36 ماهه برای آسیب دیدگان در نظر گرفته شده است.

    باجلان بیان کرد: پرداخت وام‌های مکمل اشتغال و توانمندسازی افراد از جمله اقدامات دیگر صندوق امداد ولایت است.

    وی با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های اشتغال و محیط‌های اشتغال در جریان سیل دچار آسیب شده اند، گفت: علاوه بر اینکه مجموع وام‌های افراد آسیب دیده را تا یک سال استمحال می‌کنیم، سعی داریم سقف پرداختی مجدد وام اشتغال این افراد را نیز افزایش دهیم.

    باجلان افزود: وام اشتغال 30 تا 50 میلیون تومانی به آسیب دیدگان کمک خواهد کرد.

    وی با بیان اینکه سقف پرداخت وام به هر نفر در صندوق قرض الحسنه امداد 30 میلیون تومان است، گفت: باز پرداخت وام‌های اشتغال 60 ماهه است.

    باجلان ادامه داد: تأیید مددکار و حوزه مورد حمایت، ضمانت پرداخت وام به مددجویان کمیته امداد است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی