عصر بازار

افت ۵۳ واحدی شاخص کل بورس تهران

عصر اعتبار- شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بعد از رکوردشکنی‌های هفته قبل، با ۵۳ واحد کاهش به رقم ۲۰۴ هزار و ۳۲۱ واحد رسید.

افت ۵۳ واحدی شاخص کل بورس تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 2 اردیبهشت 98، با 53 واحد عقب‌نشینی به رقم 204 هزار و 321 واحد رسید که البته کاهش اندک شاخص بعد از رکوردشکنی هفته قبل طبیعی به نظر می‌رسد.

    شاخص کل با معیار هموزن نیز 94 واحد رشد کرده و به رقم 40 هزار و 747 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از 782 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران بورس بیش از 6.8 میلیارد برگ بهادار سهام و حق تقدم در قالب 387 نوبت معامله و به ارزش 1624 میلیارد تومان دادوستد کردند.

    امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 15 واحد کاهش یافته و به رقم 58 هزار و 884 واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هموزن 65 واحد تقویت شد و رقم 28 هزار و 391 واحد رسید.

    شاخص آزاد شناور با کاهش 347 واحدی به رقم 230 هزار و 474 واحد رسید. شاخص بازار اول با کاهش 242 واحدی به رقم 152 هزار و 999 واحد رسید و شاخص بازار دوم در بورس اوراق بهادار تهران 846 واحد رشد کرده و به رقم 395 هزار و 178 واحد رسید.

    امروز نمادهای شپدیس، وغدیر در تقویت شاخص بورس اثرگذار بوده و نمادهای کگل، ومعادن، کچاد، رمپنا، بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

    امروز نمادهای پربیننده مربوط به شرکت‌های بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، داده‌گستر عصر نوین، ایران ‌خودرو، پارس‌خودرو و گروه مپنا بوده است.

    به گزارش فارس، امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل 16 واحد رشد کرده و به رقم 2494 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 145 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران فرابورس بیش از یک میلیارد برگ بهادار سهام و حق تقدم در قالب 161 هزار نوبت معامله و به ارزش 476 میلیارد تومان دادوستد کردند.

    امروز نمادهای مارون، دماوند، هرمز، شراز در تقویت شاخص فرابورس بیشترین اثر را داشته و نمادهای میدکو، ذوب، ارفع، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را بازی کرده‌اند.

    نمادهای پربیننده فرابورسی مربوط به شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی زاگرس،‌ صنایع کاغذ پارس، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، ریل پردازسیر و نیروگاه زاگرس کوثر بوده‌اند.

    به گزارش فارس، امروز با پیام ناظر بازار توقف نماد ثاخت1 به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب متوقف شد. نماد شسپا1 به علت افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف و نماد چکارن1 به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف متوقف شد.

    همچنین نماد معاملاتی کاذر، قثابت نیز متوقف شد. همچنین با پیام ناظر بازار حراج مجدد نماد معاملاتی سنیرح روی داد و نماد معاملاتی فلوله، وساخت، پس از رفع تعلیق بازگشایی شد و همچنین نمادهای معاملاتی شوینده،‌ وبهمن نیز با پیام ناظر بازگشایی شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی