عصر بازار

عدم اختصاص یارانه سود تسهیلات سرمایه‌گذاری و اشتغال

عصر اعتبار- بر اساس گزارش تفریغ بودجه ۹۶، به علت عدم تامین منابع بودجه عمومی دولت و کمبود منابع مالی، هیچ گونه وجهی بابت تامین یارانه سود تسهیلات سرمایه‌گذاری و اشتغال اختصاص نیافته، لذا این بند فاقد عملکرد است.

عدم اختصاص یارانه سود تسهیلات سرمایه‌گذاری و اشتغال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، گزارش تفریغ بوجه 96 شامل میزان درستی عملکرد دستگاهها در اعتبارات بودجه از سوی دیوان محاسبات کشور منتشر شد.

    در بخشی از این گزارش آمده است: هیأت وزیران در جلسه 28/3/96 بنا به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارتخانه‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آئین‌نامه اجرایی بندهای الف و ب این تبصره را تصویب نموده و طی شماره 54181ت/38669 مورخ 4/4/1396 ابلاغ شده که مبین عدم رعایت مهلت قانونی مقرر در مفاد حکم این بند است.

    در جدول شماره 9 قانون بودجه سال 96 کل کشور ذیل ردیف متفرقه 550000-108 تحت عنوان یارانه سود تسهیلات سرمایه‌گذاری و اشتغال موضوع بند ب تبصره 18 قانون بودجه مبلغ 10 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای پیش‌بینی شده است. پس از کاهش مبلغ 5 هزار میلیارد ریال از اعتبار ردیف متفرقه یاد شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به استناد مفاد حکم جزء 2 بند (ط) ماده 28 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) از محل ردیف مذکور مبلغ 5 هزار میلیارد ریال به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ و موافقتنامه آن در تاریخ 12/7/96 مبادله گردیده است. به علت عدم تامین منابع بودجه عمومی دولت و کمبود منابع مالی از محل ردیف متفرقه یاد شده هیچ گونه وجهی بابت تامین یارانه سود تسهیلات سرمایه‌گذاری و اشتغال موضوع این تبصره اختصاص نیافته،  لذا این بند فاقد عملکرد است.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور طی نامه مورخ 27/9/96 ضمن اشاره به برخی مفاد آئین‌نامه اجرایی این تبصره رؤسای سازمان برنامه و بودجه کلیه استان‌ها را موظف نموده به منظور تامین مالی طرح‌های اشتغالزایی موضوع این تبصره تامین اعتبار و پرداخت یارانه تسهیلات بانکی از محل کمک‌های فنی و اعتباری در اختیار استان‌ها را در دستور کار شورای برنامه‌ریزی قرار دهند. مطابق مفاد تبصره 2 ماده 7 آئین‌نامه اجرایی این تبصره پرداخت یارانه منوط به تحقق شروط زیر بوده است:

    -اعلام به بهره‌برداری رسیدن طرح توسط دستگاه اجرایی به دبیرخانه کارگروه

    -بکارگیری نیروی کار جوان جدید ثبت‌نام شده از طریق سامانه متصل به مراکز کاریابی مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطابق با لیست بیمه کارگاه سازمان تامین اجتماعی

    -ثبت اطلاعات کامل طرح توسط دستگاه اجرایی،‌دبیرخانه کارگروه و مؤسسه عامل پرداخت کننده تسهیلات در سامانه

    -همچنین بر اساس ماده 8 آئین‌نامه اجرایی مزبور، تامین و پرداخت یارانه سود تسهیلات، پس از طی دوره اجرا و تنفس پروژه (طرح مصوب) و تائید تحقق اهداف مقرر توسط کمیسیون تخصصی و یا کارگروه اشتغال صورت می‌پذیرد در محدوده رسیدگی‌ها در سال 96 شروط فوق به طور کامل در خصوص طرح‌های موضوع این تبصره برقرار نگردیده، لذا هیچ گونه وجهی جهت یارانه سود تسهیلات سرمایه‌گذاری و اشتغال موضوع این تبصره از محل کمک‌های فنی اعتباری در اختیار استان‌ها پرداخت نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو