عصر بازار

الزام بانک‌ها به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج

عصر اعتبار- براساس گزارش تفریغ بودجه ۹۶، بانک مرکزی موظف شد کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری را ملزم کند، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت قرار دهند.

الزام بانک‌ها به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، گزارش تفریغ بودجه 96 که گزارش عملکردی دستگاهها در جذب و هزینه کرد اعتبارات بودجه است، از سوی دیوان محاسبات منتشر شد.

    در بند ج تبصره 16 گزارش تفریغ بودجه 96 آمده است، به‌ منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است، کلیه بانکها و مؤسسات اعتباری کشور را ملزم کند، به اندازه سهم خود از مجموع کلیه منابع در اختیار پس‌انداز، جاری و سپرده قرض‌الحسنه بانکها در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت پرداخت قرار دهند.

    طی سه‌ماهه اول سال 1396 تمامی پرونده‌های تعیین تکلیف نشده سال قبل در اولویت تسهیلات مذکور قرار می‌گیرند.

    1ـ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوجها در سال 1396 یکصدمیلیون (100.000.000)ریال با دوره بازپرداخت چهارساله می‌باشد.

    2ـ بانک مرکزی وظیفه نظارت بر اجرای این قانون و جریمه بانکهای متخلف در این زمینه را برعهده دارد.

    گزارش عملکرد شبکه بانکی به تفکیک و اقدامات احتمالی نظارتی بانک مرکزی در بازه‌های زمانی شش ماهه توسط بانک مرکزی به کمیسیون‌های فرهنگی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اعلام خواهد شد.

    3ـ کلیه بانکها موظفند پس از تکمیل پرونده حداکثر تا یک‌ماه تسهیلات مذکور را پرداخت نمایند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی