عصر بازار

چند درصد کارگران کشور قرارداد موقت دارند؟

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: از وزیر کار انتظار داریم که بحث قراردادهای دایم را پیگیری کنند چون قراردادهای موقت باید سقف سه سال داشته باشند و جزو مشاغل مستمر محسوب شوند و برای آنها باید قرارداد دائم برقرار شود.

چند درصد کارگران کشور قرارداد موقت دارند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از ایلنا ، فتح الله بیات با بیان اینکه مهم‌ترین بحثی که کارگران قراردادی و پیمانی به دنبال آن هستند بحث امنیت شغلی است، ادامه داد: ما از سال 81 این اتحادیه را تشکیل دادیم و در سال‌های گذشته خیلی‌ها ما را در این زمینه یاری کردند. زحمات زیادی کشیده شده و در ادوار مختلف مجلس به دنبال بحث امنیت شغلی بودیم.

    او افزود: مهم‌ترین مشکل کارگران ماده 7 قانون کار است و تبصره یک و دو آن است اما از سال 79 تا امروز ما بلاتکلیفیم و نمی‌دانیم کارما موقت است یا دائم.

    رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با اشاره به سوءاستفاده برخی کارفرمایان از قراردادهای موقت کارگران گفت: متاسفانه کارفرمایان در کارهای مستمر به شکل قراردادهای کوتاه مدت از ما کارگران بهره‌کشی می‌کنند.

    او ادامه داد: در همین جمع کارگرانی هستند که 26 سال سابقه کار دارند اما هنوز قرارداد یک ساله دارند. آیا این بهره‌کشی نیست؟

    بیات با اشاره به اینکه از نمایندگان و دولتمردان می‌خواهیم موضوعات ما را جدی بگیرند، گفت: 95 درصد کارگران در کشور قرارداد موقت دارند.

    او افزود: در جامعه جمهوری اسلامی توقع نداریم که وقتی از حق‌الناس دم می‌زنند به این شکل قرارداد منعقد شود. همچنین ما انتظار داریم که در بحث تامین اجتماعی حق و حقوق شاغلین و بازنشستگان رعایت شود اما دولت به سازمان تامین اجتماعی 183 هزار میلیارد تومان بدهکار است.

    بیات با اشاره به اینکه کارگران در بهترین حالت 2 میلیون حقوق می‌گیرند، گفت: آیا با این گرانی و بی‌ثباتی یک زندگی بازنشسته اداره می‌شود؟

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی