عصر بازار

قدرت های اقتصادی آسیا با یکجانبه گرایی مخالفت کردند

عصر اعتبار- چین، ژاپن و کره جنوبی از بزرگترین قدرت های اقتصادی قاره آسیا و جهان اعلام کردند با یکجانبه گرایی که خطری بزرگ برای جهان است، مخالف هستند.

قدرت های اقتصادی آسیا با یکجانبه گرایی مخالفت کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سیاستگذاران ارشد اقتصادی و روسای بانک های مرکزی این سه کشور روز پنجشنبه در جریان نشستی در فیجی ژاپن اعلام کردند: باید از رشد چند جانبه گرایی، سرمایه گذاری و فعالیت های تجاری همه جانبه منطقه ای حراست شود.
    مقام های این سه کشور در بیانیه ای که امروز منتشر شد آورده اند: باید از ایجاد سامانه چند جانبه تجاری و سرمایه گذاری باز و شفاف که باعث توسعه همکاری های منطقه ای می شود، استقبال و حمایت کرد و به هیچ وجه اجازه نداد رشد چند جانبه گرایی به چالش کشیده شود.
    سه کشور در این بیانیه از رشد پایدار و متوازن فعالیت های تجاری و اقتصادی و همکاری های بیشتر میان خود حمایت کرده و افزوده اند که در نوزدهمین نشست سه جانبه در فیجی درباره مسایل مرتبط با یکجانبه گرایی و چند جانبه گرایی به طور مشروح رایزنی شده است.
    این بیانیه درست در زمانی منتشر می شود که چین و آمریکا وارد مراحل نهایی برای توافق پایان جنگ تجاری شده اند و انتظار می رود تا دو هفته دیگر اخباری در این زمینه منتشر شود.
    در همین حال گزارش حاکی است که اصلی ترین مباحث چین و آمریکا در دور بعدی گفت و گوها در واشنگتن بر روی لغو تعرفه ها خواهد بود و اینکه دو کشور باید تصمیم بگیرند چه تعرفه هایی لغو و کدام ها باید اعمال شود.
    نشست سه کشور چین، ژاپن و کره جنوبی در حاشیه اجلاس کشورهای 'آ.سه.آن' برگزار شد در جریان این نشست سه طرف درباره ساختارهای مالی و بانکی، راه های مقابله با یکجانبه گرایی، حفاظت از چند جانبه گرایی، بهبود شرایط بازارهای اقتصادی و همگرایی منطقه ای مشورت کردند.
    بر اساس بیانیه صادر شده، قرار است اجلاس بعدی وزیران دارایی و روسای بانک های مرکزی سه کشور چین، ژاپن و کره جنوبی سال آینده میلادی در اینچیون منطقه ای واقع در غرب سئول پایتخت کره برگزار شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو