عصر بازار

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

حقوق معلمان بازنشسته امسال همسان سازی می شود

عصر اعتبار- وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر اتفاق خاص و پیش بینی نشده ای رخ ندهد، تا پایان سال جاری ۶۰ تا ۷۰ درصد طرح همسان سازی حقوق معلمان بازنشسته و پیشکسوت با شاغلان اجرا می شود.

حقوق معلمان بازنشسته امسال همسان سازی می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سید محمد بطحایی روز پنجشنبه با حضور در آیین نکوداشت مقام معلم در شهرستان اسدآباد همدان، اظهار داشت: طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و پیشکسوتان با شاغلان از سال گذشته در دولت آغاز شد و امسال با حمایت مجلس شورای اسلامی اعتباراتی برای این منظور در قانون گنجانده شده است.
    وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری حقوق 60 تا 70 درصد بازنشستگان همسان شود.
    بطحایی از پرداخت پاداش بازنشستگان سال 97 در سال جاری خبر داد و گفت: با اولین میزان تخصیص یافته پاداش بازنشستگان سال قبل به صورت یکجا واریز می شود.
    وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پاداش معلمان بازنشسته در سالهای قبل ردیف مستقل اعتباری نداشت که با مساعدت نمایندگان مجلس امسال این مهم دارای ردیف مستقل شد.
    بطحایی همچنین به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: پیش نویس این طرح سال گذشته آماده و به دولت ارسال شده و در دست بررسی در کمیسیون های تخصصی است.
    وی بیان کرد: به زودی لایحه رتبه بندی برای تصویب به صحن مجلس شورای اسلامی ارایه می شود.
    به گفته وزیر آموزش و پرورش در این طرح نظام پرداختها براساس شایستگی افراد، سابقه، مدرک تحصیلی و فعالیت معلمان تغییر می کند.
    بطحایی با تاکید بر ارتقا شان و جایگاه معلمان گفت: این مهم خواسته بسیاری از فرهنگیان سراسر کشور است که مکرر از ما مطالبه می شود و خود را مکلف به پیگیری آن می دانم.
    وی یادآوری کرد: طرح های رتبه بندی و همسان سازی در راستای توجه به معیشت و منزلت فرهنگیان انجام می شود تا اندکی از دغدغه و مشکلات این قشر بکاهد.
    وزیر آموزش و پرورش در این آیین دستور تکمیل و راه اندازی 2 طرح نیمه کاره شهرستان اسدآباد را صادر کرد و گفت: کانون فرهنگی و تربیتی و استخر شنای این شهرستان با اختصاص اعتبار مورد نیاز به اتمام می رسد.
    معلمان نمونه اسدآبادی نیز از دستان وزیر لوح سپاس و هدیه دریافت کردند و به پاس قدردانی قابی منقش به گفتار بیدارگر مشرق زمین سیدجمال الدین اسدآبادی با مضمون«حکومتها به عدل استوار و ملتها به علم زنده می شوند» توسط معلمان این شهر به وزیر آموزش و پرورش تقدیم شد.
    وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه خود به استان همدان در یادواره 212 شهید فرهنگی همدان شرکت کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو