عصر بازار

سخنگوی هیئت رییسه مجلس مطرح کرد:

تشریح تاکتیک های کاهش نرخ ارز تا نیمایی شدن

عصر اعتبار- سخنگوی هیئت رییسه مجلس، با بیان اینکه دولت تنها روی ارز نفت حساب باز کرده است، گفت: قیمت واقعی ارز با توجه به فضای کنونی باید حداقل تا نرخ ارز نیمایی کاهش یابد.

تشریح تاکتیک های کاهش نرخ ارز تا نیمایی شدن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، بهروز نعمتی  سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر،گفت: یکی از موضوعاتی که سبب کنترل بهتر ارز توسط دولت می شود رونق تولید صادرات محور است که این تولیدات باید موجب افزایش تراز صادراتی کشور شود، بنابراین بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید شرایط صادراتی را برای تولید کنندگان فراهم کنند.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه دولت نتوانسته آنگونه که باید و شاید امکانات لازم را برای تولید کنندگان فراهم کند، افزود: از جمله کم کاری های دولت در اختیار قرار دادن منابع مالی بوده که باید در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، چراکه امروز بسیاری از مجموعه های تولیدی ما با معضلی به نام پول گران قیمت مواجه هستند گه اگر قرار باشد یک واحد تولیدی به صورت مستمر تولید با کیفیت داشته باشد نیازمند این بوده که دولت شرایط ارزی، ریالی و بانکی را برای این امر مهیا کند اما عملاً این اتفاق رخ نمی‌دهد.

    هیچ کجای دنیا ریال با بیش از 30 درصد سود در اختیار تولید کننده قرار نمی گیرد

    وی ادامه داد: نوسانات نرخ ارز به دلیل خلاهایی بوده که در این بازار وجود دارد، چرا که بانک مرکزی به دنبال این است که روی ارز نفت سرمایه‌گذاری کرده و با  آن تنظیم بازار ارز را انجام دهند که این بزرگترین اشتباه است.

    یکی ازمقوله‌های کاهش قیمت ارز رونق تولید است، اما متاسفانه در حال حاضر دولت تنها روی ارز نفت حساب باز کرده است

    نعمتی با بیان اینکه اگر قرار است بانک مرکزی نظارت مستمر خود را بر بازار ارز داشته باشد باید از  واحدهای تولیدی با تسهیلات ارزان‌قیمت حمایت کند، تاکید کرد: هیچ کجای دنیا دیده نمی‌شود که تسهیلات با بیش از 30 درصد سود در اختیار تولید کننده قرار گیرد، چرا که با این روند هرگز تولید رونق نگرفته و صادر نمی‌شود.

    دولت تنها روی ارز نفت حساب باز کرده است

    وی با بیان اینکه قیمت واقعی ارز با توجه به فضای کنونی باید کمتر از نرخ حال حاضر بازار باشد  و قیمت آن باید حتما کاهش یافته و حداقل تا نرخ ارز نیمایی برسد، افزود: یکی از مقوله‌های کاهش قیمت ارز رونق تولید است، اما متاسفانه در حال حاضر دولت تنها روی ارز نفت حساب باز کرده است.

    سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزارتخانه‌های مختلف و بانک مرکزی باید در اختیار تولید قرار گرفته و نوکری تولید کنندگان را کنند، اما امروز از این موضوعات خبری نیست و همه آنها ارباب تولید هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی