عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

جوانان توان پرداخت اقساط ماهانه یک میلیون تومانی وام ازدواج را ندارند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه صف وام ازدواج باید کاهش یابد و به صفر برسد، گفت: باید با کمترین زمان انتظار بین یک هفته تا ۱۰ روز این وام به متقاضیان پرداخت ‌شود و از بوروکراسی های اداری برای پرداخت آن کاسته شود.

جوانان توان پرداخت اقساط ماهانه یک میلیون تومانی وام ازدواج را ندارند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مردم در دریافت وام های خرد همانند وام ازدواج، گفت:متاسفانه در سالیان گذشته برخی بانک ها سخت‌گیری بسیاری برای پرداخت وام ازدواج اعمال می کردند و گاهی دو ضامن رسمی از زوجین می خواهند در حالی که این گونه وام ها  باید با یک سفته و یا یک ضامن پرداخت شوند و حتی زوجین بتوانند ضامن هم شوند.
    نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از زوجین روی مبلغ اندک وام ازدواج، حساب باز کرده اند و برای خرید بخش ناچیزی از جهیزیه به دنبال وام ازدواج هستند، افزود: مشکلات مالی باعث می شود که بسیاری از جوانان از ازدواج منصرف شوند که در این راستا مجلس مبلغ آن را برای زوجین افزایش داد شاید یک دهم هزینه های اولیه ازدواج آنها تا حدودی کمتر شود.

    صف وام ازدواج باید کاهش یابد و به صفر برسد
    وی با اشاره به اینکه وام ازدواج جوانان در سال 98 از 15 میلیون تومان به 30 میلیون تومان برای هر یک از زوجین در مجموع 60 میلیون تومان افزایش یافته است، ادامه داد: براساس آیین نامه ابلاغی بانک مرکزی دوره بازپرداخت این وام 5 ساله با اقساط 60 ماهه تعیین شده که براساس آن زوجین ماهانه باید یک میلیون تومان قسط پرداخت کنند، بنابراین باید زمان بازپرداخت آن افزایش یابد، چراکه رقم یک میلیون تومان ماهانه نیز برای زوجین سنگین است.

    دولت باید در قالب سایر تسهیلات ارزان قیمت از زوج های جوان که برای تامین نیازهای اولیه زندگی خود با مشکلات فراوانی مواجه هستند، حمایت کند

    نادری با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس صف وام ازدواج باید کاهش یابد و به صفر برسد، تاکید کرد: این وام باید با کمترین زمان انتظار بین یک هفته تا 10 روز باید به متقاضیان پرداخت ‌شود و باید از بوروکراسی های اداری بانکی برای پرداخت این وام کاسته شود.

    گزارش عملکرد پرداخت وام ازدواج باید هر 6 ماه یک بار به مجلس ارائه شود
    وی با اشاره به اینکه براساس مصوبه مجلس بانک ها می توانند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در این زمینه بپذیرد، افزود: بانک مرکزی مکلف شده گزارش عملکرد پرداخت این وام را هر 6 ماه یک بار به مجلس ارائه دهد تا مشخص شود چه میزان وام ارائه شده و چه میزان افراد پشت صف هستند.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت باید در قالب سایر تسهیلات ارزان قیمت از زوج های جوان که برای تامین نیازهای اولیه زندگی خود با مشکلات فراوانی مواجه هستند، حمایت کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو