عصر بازار

نگرانی بانک مرکزی آمریکا از تورم پایین

عصر اعتبار- دو نفر از مقامات ارشد فدرال رزرو گفته اند نسبت به تورم پایین کشور نگرانی زیادی دارند.

نگرانی بانک مرکزی آمریکا از تورم پایین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، چارلز اوانز، مدیر منطقه‌ای شیکاگو که برای شرکت در یک نشست بانکی به استکهلم سوئد سفر کرده است، در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش نرخ تورم آمریکا گفت این مساله موجب نگرانی است و شاید بر عملکرد اقتصاد تأثیر منفی بگذارد. وی افزود: در این صورت ممکن است مجبور به دست نگه داشتن سیاست‌ها شویم یا حتی برخی از آنها را رها کنیم.

    اوانز که یکی از معدود اعضای موافق کاهش نرخ بهره در جمع مقامات ارشد مقامات بانک مرکزی آمریکا محسوب می‌شود، با اشاره به اقدامات این بانک برای پیشگیری از وقوع رکود اقتصادی گفت احتمال کاهش نرخ بهره در آینده وجود دارد.

    جیمز بولارد، رئیس دفتر منطقه‌ای فدرال رزرو در سنت لوئیس نیز گفت تورم در طول 12 ماه تنها 1.6 درصد افزایش یافته است و کماکان پایین‌تر از سطح دو درصدی هدف‌گذاری شده قرار دارد. بولارد در گفتگو با رویترز گفت: اگر فصل تابستان را در حالی به پایان ببریم که تورم در سطح فعلی باقی بماند قطعاً نگرانی من بسیار بیشتر خواهد شد. با کاهش نرخ بهره برای مقابله با این وضعیت موافقم اما از آنجا که این مساله تبعاتی خواهد داشت موافق این گزینه در حال حاضر نیستم.

    جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفته است در حال حاضر چشم‌انداز مشخصی برای تغییر نرخ بهره وجود ندارد و این بانک متمایل به حفظ نرخ بهره در سطح کنونی است.

    بانک مرکزی آمریکا در ماه‌های اخیر زیر فشار زیادی از طرف دونالد ترامپ برای کاهش نرخ بهره قرار گرفته است. او از مقامات فدرال رزرو خواسته است تا نرخ بهره را از 2.25 درصد کنونی به 1 درصد کاهش دهند چرا که به گفته وی، با نرخ تورم پایین، آمریکا می‌تواند رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند و در همان زمان شروع به کاستن از میزان بدهی‌های ملی خود کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی