عصر بازار

خبر خوش نوبخت برای احیای صندوق ذخیره فرهنگیان

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره رویکرد دولت نسبت به احیای صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: وزارت آموزش و پرورش در صدد احیای این صندوق است.

خبر خوش نوبخت برای احیای صندوق ذخیره فرهنگیان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت‌وگویی درباره میزان تحقق بودجه آموزش و پرورش و آموزش عالی در سال 97 گفت: اگرچه تمام رقمی که در بودجه پیش‌بینی شده بود، تحقق پیدا نکرد، اما به دلیل استحقاق آموزش و پرورش و ضرورتی که وجود داشت، پرداخت به آموزش و پرورش 108 درصد بود، یعنی 8 درصد بیش از آنچه قانون مقرر شده بود.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره مطالبات فرهنگیان، اظهار داشت: بر‌اساس آنچه که آموزش و پرورش به سازمان برنامه و بودجه گزارش داده، میزان مطالبات فرهنگیان حدود 934 میلیارد تومان بود و همانطور که قول داده بودم، قبل از هفته گرامیداشت مقام معلم این امر پرداخت شود، انجام شد و اگر مطالباتی باقی‌مانده باشد، دولت خود را موظف می‌داند با اولویت نسبت به تأمین این مطالبات اقدام کند.

     نوبخت در پاسخ به این سؤال که آیا رقم میزان مطالبات فرهنگیان مشخص است، افزود: آنچه اعلام شده برای سال گذشته همان 934 میلیارد تومان بود که ما پرداخت کردیم، اگر تعاریف دیگری از مطالبات و پرداخت‌ها وجود داشته باشد، با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توافق کردیم کارگروهی تشکیل شود و آنها را محاسبه کنند.

    وی تأکید کرد: دولت در استیفای حقوق فرهنگیان به هیچ‌وجه کوتاه نخواهد آمد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، با اشاره به بودجه سال 99 ادامه داد: اگر ما بتوانیم تعریف اعتبارات هزینه‌ای برای آموزش و پرورش و آموزش عالی را از آنچه که در در عُرف به عنوان پرداخت حقوق تعریف می‌شود، جدا کرده و آن را به عنوان سرمایه‌گذاری تلقی کنیم، باید بتوانیم آنها را به عنوان نوعی اعتبارات تملک دارایی‌های انسانی و سرمایه‌ای تعریف کنیم.

    نوبخت درباره رویکرد دولت نسبت به احیای صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: وزارت آموزش و پرورش در صدد احیای این صندوق است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی