عصر بازار

انقلاب ۴۱ میلیارد دلاری در بانک‌های چین

عصر اعتبار- دولت چین از تسهیلات جدید برای بانک‌های کوچک و متوسط خبر داد که تغییری عمده در سیاست‌های بانکی این کشور ایجاد خواهد کرد.

انقلاب ۴۱ میلیارد دلاری در بانک‌های چین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، چین قصد دارد میزان ذخایر درخواستی از بانک‌های کوچک و متوسط را با هدف تقویت وضعیت اقتصادی این کشور کاهش دهد. بانک مرکزی چین روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد که نرخ ذخایر مورد نیاز بانک‌های کوچک و متوسط را از پانزدهم می (25 اردیبهشت) کاهش خواهد داد. این اقدام جدیدترین سیاست حمایتی دولت چین در راستای حمایت از شرکت‌های فعال اقتصادی این کشور در جریان کاهش نرخ رشد اقتصادی چین محسوب می‌شود.

    بانک "مردم" چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاهش ذخایری که برای بانک‌ها در نظر گرفته شده، رقمی در حدود 280 میلیارد یوان (41.23 میلیارد دلار) را در دراز مدت جهت تامین اعتبار شرکت‌ها آزاد خواهد کرد.

    رقمی که از تصمیم جدید دولت چین آزاد خواهد شد جهت وام دادن به شرکت‌های کوچک و شرکت‌های خصوصی چین در نظر گرفته خواهد شد. پیش تر در آبان ماه گذشته، منابع خبری گزارش داده بودند که دولت چین قصد دارد به بانک های خارجی اجازه فعالیت و راه اندازی شعب بانکی در این کشور را بدهد.

    کارشناسان در آن زمان تاکید کرده بودند که تحقق این اقدام، یک تغییر راهبردی در حوزه مالی و بانکی چین محسوب می شود؛ کشوری که دومین اقتصاد جهان را دارد و قصد دارد از طرق مختلف، جنگ تجاری با آمریکا را پشت سر بگذارد. بر اساس گزارش های رسانه ای، به بانک هایی که مجوز راه اندازی شعبه در چین داده می شود می توانند اقدام به دریافت سپرده بانکی به مبلغ بیش از 500 هزار یوان (72 هزار دلار) از شهروندان چینی کنند.

    چین درصدد است تا با راهبردهای جدیدی که در زمینه های مالی و بانکی و تجارت آزاد بکار می گیرد تا حد امکان با آثار منفی جنگ تجاری آمریکا مقابله کند و بعید نیست که در این راستا به دنبال جذب بانک های بزرگ برای گسترش تجارت بانکی و مالی باشد و برای همین دور از دسترس نخواهد بود اگر این بانک ها به خواست چین برای ایجاد شعبه پاسخ مثبت بدهند. افزون بر این چین می کوشد تا قدرت بانکی خود را در خارج از کشور نیز افزایش دهد و برای همین نیاز خواهد داشت تا با شعب بانکی بیشتری وارد تعامل شود

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو