عصر بازار

محاکمه رضوی و ۳۱ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه از هفته آینده

عصر اعتبار- قاضی مسعودی مقام گفت: دادگاه رسیدگی به اتهامات سید هادی رضوی و ۳۱ متهم دیگر در پرونده تخلفات بانک سرمایه هفته آینده برگزار می‌شود.

محاکمه رضوی و ۳۱ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه از هفته آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران و مفسدان اقتصادی افزود: «سیدهادی رضوی» و «احسان دلاویز» دو نفر از تسهیلات گیرندگان بانک سرمایه و 29 نفر از مدیران وقت این بانک در این دادگاه محاکمه می‌شوند.

    قاضی اسداله مسعودی مقام گفت: متهم رضوی بیش از 107 میلیارد تومان تسهیلات از بانک سرمایه دریافت کرده است.

    وی افزود: بر اساس کیفرخواست، اتهام متهم رضوی اخلال در نظام اقتصادی با اخذ تسهیلات بانکی از طریق نامشروع است.

    پرونده بانک سرمایه 400 متهم دارد و بر اساس مستندات پرونده بیش از 14 هزار میلیارد تومان از سرمایه فرهنگیان کشور به یغما رفته است.

    در اولین مرحله رسیدگی‌های قضایی، پرونده علی بخشایش فرزند روح الله به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در 46 فقره خیانت در امانت، پرویز کاظمی فرزند درویش به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در 41 فقره خیانت در امانت و محمدرضا توسلی فرزند غلامرضا به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در 40 فقره خیانت در امانت در شعبه سوم دادگاه ویژه جرائم اقتصادی در 4 جلسه علنی و به ریاست قاضی مسعودی مقام رسیدگی شد.

    براساس اطلاعات موجود از پرونده بدهی این سه متهم حدود 3 هزار میلیارد تومان است

    پس از پایان دادرسی پرونده، 27 اسفند سال گذشته اعضای هیات مدیره بانک سرمایه، علی بخشایش، پرویز کاظمی و محمدرضا توسلی هرکدام به 20 سال حبس، تحمل 74 ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت دائم از مشاغل دولتی محکوم شدند.

    در مرحله دوم رسیدگی به این پرونده؛ حسین هدایتی و 10 متهم دیگر در 6 جلسه و در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران ارزی و اقتصادی محاکمه شدند و هنوز حکم این متهمان صادر نشده است.

    به گفته رسول امیر قهرمانی نماینده دادستان؛ اصل بدهی هدایتی 586 میلیارد تومان بوده که با احتساب سود پول، در حال حاضر به یک هزار و پانصد میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است که این متهم فعلاً 15 میلیارد تومان پس داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو