عصر بازار

معاون برنامه‌ریزی و فن آوری اطلاعات بانک شهر:

زیرساخت جایگزینی کارت ملی هوشمند با کارت بانکی فراهم شد

عصر اعتبار- معاون برنامه‌ریزی و فن آوری اطلاعات بانک شهر از فراهم شدن بستر جایگزینی کارت ملی هوشمند با کارت بانکی خبر داد و گفت: جایگزینی کارت ملی هوشمند با کارت بانکی مشروط به تصمیم بانک مرکزی است.

زیرساخت جایگزینی کارت ملی هوشمند با کارت بانکی فراهم شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، جواد عطاران درباره استفاده از کارت ملی هوشمند در نظام بانکی به عنوان ابزار احراز هویت گفت: کارت ملی هوشمند دارای تراشه‌ای است که با استفاده از این تراشه، امکان ارائه سرویس‌های بانکی وجود دارد، اما این خدمات بانکی به نوع ارتباط با سازمان ثبت احوال و تعریف خدمات از سوی بانک ارتباط دارد و بانک شهر در این زمینه به دنبال افزایش همکاری با سازمان ثبت احوال و ارائه سرویس‌­های جدید با ایجاد زیر ساخت‌های لازم است.

    معاون برنامه ریزی و فن آوری اطلاعات بانک شهر با بیان اینکه استفاده گسترده از زیرساخت کارت ملی هوشمند برای جایگزینی با کارت‌های بانکی مشروط به تصمیم بانک مرکزی است، گفت: کارت ملی هوشمند این قابلیت را دارد تا جایگزین تمامی کارت‌های بانکی شود، اما این مسئله نیازمند تصمیم بانک مرکزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم توسط بانک‌های کشور است.

    وی با اشاره به زیرساخت ایجاد شده برای استفاده از کارت ملی در سی و دومین نمایشگاه کتاب گفت: بانک شهر در زمینه بن کارت توانست یارانه اختصاص داده شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارت ملی هوشمند واریز کند و خرید از طریق کارت ملی هوشمند در نمایشگاه کتاب انجام شود.

    ایجاد زیرساخت احراز هویت در شعب با کارت ملی در دستور کار

    معاون برنامه ریزی و فن آوری اطلاعات بانک شهر در خصوص احراز هویت با کارت ملی هوشمند  در شعب گفت: به منظور احراز هویت با استفاده از کارت ملی هوشمند در شعب بانک به دنبال آن هستیم تا زیرساخت و تجهیزات لازم برای احراز هویت با کارت ملی هوشمند را فراهم کنیم.

    پاکت جایگزینی ارزان قیمت برای پیامک‌های مخابراتی

    عطاران با اشاره به سرویس پاکت بانک شهر گفت: پیامک‌های بانکی از طریق اپراتورها و زیرساخت مخابراتی ارسال می‌شود و  هزینه های زیادی به دنبال دارد که البته این هزینه از سوی مشتری دریافت می‌شود اما این زیرساخت در برخی موارد، اختلالاتی به دنبال دارد که موجب نارضایتی مشتریان می­شود. بر همین اساس بانک شهر بستری را ایجاد کرده که با استفاده از آن پیامک‌های بانکی با سرعت بیشتر و با هوشمندی بالاتر و هزینه کمتر به مشتریان ارسال می‌شود که در عین حال می‌تواند هزینه‌ها را در بخش‌های مختلف تحلیل و مدیریت کند و به عنوان یک حسابدار نیز استفاده شود؛ این سرویس به اختیار مشتری در کنار سرویس پیامک مخابراتی یا صرفا سرویس پاکت در شعب بانک قابل فعال سازی است.

    همراه بانک شهر توسعه می‌یابد

    وی در خصوص برنامه‌های بانک شهر در سال جاری به منظور توسعه خدمات بانکداری الکترونیک اظهار داشت: بانک شهر در سال جاری به دنبال توسعه خدمات همراه بانک از جمله افزودن انتقال وجه ساتنا، رمز دوم یکبار مصرف، فروش کارت هدیه با عکس دلخواه است.

    حمایت بانک شهر از فین‌تک‌ها

    معاون برنامه ریزی و فن آوری اطلاعات بانک شهر با بیان اینکه بانک شهر در سال جاری حمایت از فین‌تک‌ها را در دستور کار قرار داده، گفت: در سال جاری با توجه به شعار بانک شهر یعنی نوآوری درخدمت، برنامه ریزی برای عملیاتی سازی تحقق این هدف در نظر گرفته می­ شود؛ در همین راستا با ایجاد کمیته نوآوری و با حضور افراد سرشناس حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایده‌های نوآورانه رصد و از کسب و کارهای جدید و فین تک‌ها  حمایت می‌شود.

    وی افزود: مرکز شتابدهی شرکت توسعه و خدمات نوآوری شهر به عنوان زیر مجموعه بانک شهر، وظیفه حمایت از کسب و کارهای جدید را دارد که می‌تواند زمینه ساز آینده بسیار خوب برای بانک و کسب و کارهای نوظهور باشد.

    عطاران با اشاره به برنامه ریزی بانک شهر برای گام برداشتن در مسیر رونق تولید، خاطر نشان کرد:  با توجه به این که شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری رونق تولید در نظر گرفته شده است،   بانک شهر در حوزه سیاست‌های اعتباری در بخش حد مجاز واعتباراتی که در بخش تولید در نظر گرفته شده تجدید نظر و بهبود ایجاد کرده است تا خدمات بهتری به بنگاه‌ها در زمینه تسهیلات ارائه شود

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو