عصر بازار

مقام سابق بانک جهانی:

ترامپ و بولتون به دنبال جنگ افروزی هستند

عصر اعتبار- نائب رئیس سابق بانک جهانی گفت: دونالد ترامپ و جان بولتون نگرش ضدایرانی داشته و آنان درصدد کشاندن پای آمریکا به جنگ با ایران هستند.

ترامپ و بولتون به دنبال جنگ افروزی هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «شاهد جاوید بُرکی» از کارشناسان نام آشنای امور اقتصادی پاکستان که بین سال های 1373 تا 1378 نائب رئیس بانک جهانی بود، در مقاله ای که روز چهارشنبه در روزنامه اردو زبان «نَئی بات» منتشر شد، افزود: در دولت فعلی آمریکا همین دو نفر ترامپ و بولتون تنها به دنبال جنگ با ایران هستند و دلیل آن نیز نگرش اسلام ستیزی و ضدایرانی آنان می باشد.
    وی اظهار داشت: اقدامات ترامپ علیه به ویژه تشدید تنش ها در منطقه برای خشنودی صهیونیست ها انجام می شود در حالی که اسرائیلی ها ترامپ را قانع کرده اند که ایران برای سرزمین یهودی ها خطر بالقوه به شمار می رود.
    وزیر سابق امور دارایی پاکستان گفت: جان بولتون نیز یاران نزدیک ترامپ است که حامی جدی جنگ آمریکا با ایران است وی از پرنفوذ ترین اشخاص در کابینه ترامپ است و پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای ایران بسیار خوشحال بود.
    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر سه شنبه در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با اشاره به اقدامات خبیثانه امریکا برای «تغییر محاسبات و تسلیم شدن مسئولان» و نیز «فاصله گرفتن مردم از نظام» فرمودند: گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با دشمن، مقاومت در همه زمینه هاست، چرا که مذاکره با دولت کنونی امریکا سمّ مضاعف است، البته جنگی نخواهد شد بلکه برخورد، برخورد اراده هاست و در این زمینه، اراده ملت ایران و نظام اسلامی قوی تر از دشمن است و به فضل الهی این بار هم پیروز خواهیم شد.
    محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز با بیان این که ایران همواره از خود دفاع کرده است گفت: آمریکا بدون دلیل در حال افزایش تنش با ایران است.
    وی در جریان سفر اخیر خود به هند افزود: متاسفانه آمریکا به صورت غیر ضروری تنش ها را افزایش داده است. ایران به دنبال تنش نیست اما همیشه برای دفاع از خود آماده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی