عصر بازار

فرماندار ساری مطرح کرد؛

خسارت ۴۰۰ میلیارد تومانی سیل امسال به شهرستان ساری

عصر اعتبار- فرماندار ساری با اشاره به خسارت ۴۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به این شهرستان گفت: به ۲ هزار سیل‌زده مبلغ ۲ میلیون تومان بلاعوض برای معیشت داده شد.

خسارت ۴۰۰ میلیارد تومانی سیل امسال به شهرستان ساری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، عباسعلی رضایی در ارتباط با خسارات و اقدامات انجام شده سیل اخیر در این شهرستان اظهار کرد: در سیل اخیر در حوزه مسکن،  2 هزار و 95 واحد مسکونی خسارت دید و 110 مورد از آنها تخریب شده است.

    وی افزود: به 2 هزار خانه مبلغ 2 میلیون تومان بلاعوض برای معیشت داده شد، 22 مورد از مسکن‌های تخریب شده برای تخریب بنا فرم پرکرده‌اند که آواربرداری آنها انجام شده است.

    فرماندار ساری ادامه داد: برای تعمیرات مسکن‌های خسارت دیده 15 تا 80 مورد وام تعمیراتی داده شد و بقیه هم به بانک‌ها و مسکن و شهرسازی معرفی شده‌اند، در مورد ساخت مالکان خانه‌ها هم تسهیلات داده می‌شود و 60 پروانه ساخت برای 110 مورد صادر کرده‌ایم.

    رضایی در مورد خسارت سیل به حوزه آب شهرستان خاطرنشان کرد: در سیل اخیر 400 سردهنه کشاورزی تخریب شد که همه این سردهنه‌ها بازسازی و فقط 20 مورد باقیمانده است تا چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

    وی با بیان اینکه سیل در ساری 400 میلیارد تومان خسارت داشت، بیان کرد: بیشترین خسارت سیل در میان شهرستان‌ها در ساری بود که 200 میلیارد از کل خسارت مربوط به حوزه کشاورزی است، کمک بلاعوض برای حوزه کشاورزی به استان ابلاغ شده و منتظر ابلاغ آن به شهرستان‌ها هستیم.

    وی با بیان اینکه در حوزه راه‌ها حدود 130 نقطه ریزش و رانش داشته‌ایم، بیان کرد: در روستا کمرکلا، جاده کاملا بسته شده بود که بازگشایی شد، در روستای گلورد کیجانرستاق نیز تخریب پل را داشتیم که ساخت پل این روستا نیاز به زمان دارد، البته برای تردد مردم در جنب پل، راه سطحی باز شده است.

    فرماندار ساری با اشاره به اینکه پایه‌های پل آبکسر هم که تخریب شده بود ترمیم شد، بیان کرد: هیچ راه روستایی بدون دسترسی نیست و برای چند روستا هم راه فرعی باز شده است، برای رانش و ریزش راه و خسارت به آنها اعتباری در نظر گرفته شده که راهداری باید با استفاده از این اعتبارها راه را بازسازی کند.

    این مسؤول با بیان اینکه سه نقطه از جاده اصلی در عبور چاچکام در چهاردانگه ساری دچار رانش شده است، یادآور شد: بازسازی آن با همکاری ادارات مرتبط، و کارشناسی‌های صورت شده در حال انجام است.

    رضایی افزود: در روستاهای بالادست شهرستان ساری 70 روستا گرفتار برف، 35 روستا درگیر سیل و 200 روستا هم دچار آبگرفتگی شدند.

    وی افزود: بیشترین خسارت سیل در اماکن مسکونی در رودپی شمالی، رودپی جنوبی و بعد از آن در بخش مرکزی ساری بوده است، رودپی شمالی و جنوبی دچار آب‌گرفتگی شدید و مرکزی آب‌گرفتگی کمتری داشت.

    فرماندار ساری خواستار بازسازی سردهنه‌های باقیمانده از آب منطقه ای در کوتاهترین زمان ممکن شد تا کشاورزان به دلیل این بازسازی‌ها از کار کشاورزی عقب نیفتند.

    وی همچنین از همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها در خدمات رسانی و اطلاع‌رسانی در سیل اخیر قدردانی کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی