عصر بازار

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی :

نقش بانک ها در حمایت از واحدهای تولیدی راهبردی است

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس اعلام کرد: فروش اموال مازاد بانک ها منابع مناسبی برای حمایت راهبردی از تولید است.

نقش بانک ها در حمایت از واحدهای تولیدی راهبردی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، رحیم زارع  با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید، گفت: در سال رونق تولید دولت باید بانک ها را ملزم به فروش اموال مازاد خود در راستای خدمات رسانی بهتر کند.

    نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس با تاکید بر اینکه تولید نیازمند حمایت های مالی است، تصریح کرد: در شرایطی که بسیاری از بنگاه های اقتصادی درگیر مشکلات عدیده شده اند بانک ها باید با کاهش سود دریافتی، بخشش جرایم دیرکرد و ارایه تسهیلات ارزان با احیای آنها فکر کنند.

    زارع با بیان اینکه سرمایه گذاری  بانک ها در امور مختلف حکم رقابت با تولید کننده را دارد، گفت: وقتی بانک ها خود در بازار حاضر می شوند به طور حتم دیگر رمقی برای تولید و بنگاه های اقتصادی کوچک نمی ماند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بنگاه های اقتصادی شکایت های بسیاری از عملکرد بانک ها در بحث تسهیلات دهی دارند، افزود: شبکه بانکی پس از اطمینان از واحد تولیدی باید در ارایه تسهیلات ارزان اقدام کند در حالی که این موضوع با چالش های عدیده ای مواجه است.

    وی ادامه داد: طبق گزارش های واصله بسیاری از واحدهای تولیدی به علت ناتوانی در پرداخت سود و جرایم تسهیلات بانکی اکنون با مشکلات عدیده درگیر بوده و تعطیل شده اند از این رو لازم است شبکه بانکی با شناسایی این نوع واحدها تدابیری را بیاندیشد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه با تورم فعلی که بسیاری از واحدهای تولیدی در شرف تعطیلی هستند دولت به ویژه بانک مرکزی باید در فکر ارایه تسهیلات کارآمد باشند، گفت: سخت گیری برای ارایه ضامن و سفته جهت ارایه وام نیز یکی دیگر از مشکلات واحدهای درگیر با ورشکستگی است از این رو دولت باید فکری کند.

    سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی یادآور شد: این کمیسیون با برگزاری نشست های تخصصی با مسئولان دولتی در تلاش برای کمک به واحدهای تولیدی در راستای رونق اقتصادی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی