عصر بازار

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن:

پرداخت بیش از ۲۲۰ هزار فقره تسهیلات خرید مسکن در سال ۹۷

عصر اعتبار- مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن از پرداخت ۲۲۸ هزار و ۹۴۹ فقره تسهیلات خرید مسکن طی یکسال ۹۷ به متقاضیان در شهرهای سراسر خبر داد.

پرداخت بیش از ۲۲۰ هزار فقره تسهیلات خرید مسکن در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن با بیان اینکه بانک مسکن در راستای توانمندسازی متقاضیان مصرفی بخش مسکن سبد متنوعی از تسهیلات خرید و ساخت مسکن را تدوین و در اختیار متقاضیان قرار داده است، گفت: مطابق با آمار اخذ شده بانک مسکن طی یکسال 97 مجموعا 228 هزار و 949 فقره تسهیلات خرید به بخش مسکن و ساختمان اعطا کرده است.

    به گفته وی، ارزش ریالی تسهیلات اعطایی در این بخش معادل 11 هزار و 383 میلیارد و 625 میلیون و 400 هزار تومان بوده است.

    وی، حجم تسهیلات اعطا شده به متقاضیان خرید مسکن در استان تهران را معادل 70 هزار و 135 فقره اعلام کرد و افزود: رقم تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان استان تهران معادل 3 هزار و 931 میلیارد و 581 میلیون و 800 هزار تومان بوده است.تهران به دلیل تراکم جمعیتی و حجم بالای تقاضای مسکن ناشی از پایتخت بودن، بیشترین سهم را در اخذ تسهیلات خرید مسکن از بانک، در اختیار خود دارد. حدود 25 تا 30 درصد از معاملات کشوری خرید و فروش خانه در شهر تهران انجام می شود.

    ایزدی به گزارش عملکرد یکسال 97 اشاره کرد و گفت: براساس این گزارش پس از تهران، بیشترین میزان تسهیلات پرداخت شده در بخش خرید مسکن به لحاظ تعداد به ترتیب سه استان خوزستان، البرز و اصفهان بوده است.

    مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن با اشاره به حجم تسهیلات پرداخت شده به این سه استان، تصریح کرد: طی یکسال 97، شعب بانک مسکن در استان خوزستان معادل 16 هزار و 541 فقره، استان البرز معادل 15 هزار و 364 فقره و استان اصفهان معادل 13 هزار و 273 فقره تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان خود پرداخت کرده اند.

    وی ادامه داد: ارزش ریالی تسهیلات خرید مسکن اعطا شده به متقاضیان در استان خوزستان معادل 712 میلیارد و 533 میلیون و 800 هزار تومان بوده است. همچنین مجموع رقم تسهیلات خرید پرداخت شده از سوی شعب استان البرز معادل 688 میلیارد و 237 میلیون و 800 هزار تومان بوده است.

    به گفته وی، ارزش ریالی تسهیلات پرداخت شده به این بخش در استان اصفهان نیز معادل 661 میلیارد و 519 میلیون تومان بوده است.

    ایزدی در عین حال تاکید کرد: بانک مسکن تنها بانک تخصصی در حوزه مسکن و ساختمان است که طی چندین دهه فعالیت تخصصی و متمرکز توانسته است سبد متنوعی از تسهیلات خرید و ساخت مسکن را برای استفاده متقاضیان سراسر کشور تدارک ببیند. تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم با نرخ سود تک رقمی ویژه خانه اولی ها و همچنین اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن دو نوع از مهم­ ترین تسهیلات خرید مسکن که هر یک ویژگی ها و مزیت های خاص خود را برای متقاضیان دارد. در این میان امکان فروش اقساطی تسهیلات مشارکت در ساخت نیز به سازنده های مسکن این اجازه را می دهد تا پس از تکمیل ساختمان بخشی از تسهیلات ساخت را به خریداران واحدهای نوساز منتقل کنند. این امکان با توجه به اینکه بانک مسکن در سال جاری شرایط پرداخت تسهیلات بدون نیاز به سپرده گذاری را برای سازنده ها فراهم کرده، باعث افزایش عرضه جدید مسکن خواهد شد.

    وی افزود: در حال حاضر تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم با سقف 160 میلیون تومان بیشترین میزان تسهیلات خرید مسکن در بازار محسوب می‌شود. در عین حال اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن برای متقاضیان به فوریت قصد خرید و استفاده از تسهیلات مسکن را دارند مناسب است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی