عصر بازار

جنگ تجاری آمریکا و چین، چالش صندوق بین‌المللی پول!

عصر اعتبار- رییس صندوق بین‌الملل پول بار دیگر تاکید کرد که جنگ تجاری بین آمریکا و چین یک ریسک بزرگ برای چشم‌انداز اقتصادی جهان است.

جنگ تجاری آمریکا و چین، چالش صندوق بین‌المللی پول!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، در حالی که ابراز نگرانی درباره مذاکرات تجاری چین و آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصادهای جهان به پای ثابت سخنان اخیر رییس صندوق بین‌المللی پول تبدیل شده، کریستین لاگارد درجریان سفر به ازبکستان در گفتگو با رویترز گفت: اگر مسئله اختلافات تجاری چین و آمریکا حل نشود، چشم‌انداز اقتصادی جهان با یک ریسک روبروست.

    وی با اشاره به پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از چشم‌انداز اقتصاد جهان گفت: به طور مشخص ریسکی که در این چشم انداز می‌تواند شرایط را از پیش‌بینی‌ها بدتر کند، تداوم تنش‌های تجری بین چین و آمریکاست و اگر این تنش‌ها حل نشود، این ریسک به مسیر خود ادامه خواهد داد.

    بر اساس این گزارش، رییس صندوق بین‌المللی پول 10 روز پیش نیز گفته بود که تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین تهدید اصلی برای اقتصاد جهان محسوب می‌شود. صندوق بین‌المللی پول ماه گذشته در تازه‌ترین پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان، برآورد خود از رشد اقتصادی سال 2019 را به 3.3 درصد کاهش داد که نسبت به پیش‌بینی 3.5 درصدی که قبلا عنوان کرده بود پایین تر است.

    این گزارش در همان زمان هم هشدار داد بود که درصورتی که تنش‌های تجاری آمریکا و چین ادامه پیدا کند و همچنین طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به تحقق برسد، رشد اقتصادی جهان بازهم کمتر از پیش‌بینی‌ها خواهد شد.

    لاگارد در تازه‌ترین اظهارات خود درباره پیش‌بینی وضعیت اقتصاد جهان گفت: باوجود همه این مسایل، انتظار داریم که تا پایان سال 2019 و در سال 2020 رشد اقتصادی دوباره به سطوح بالاتری بهبود پیدا کند.

    روز جمعه دولت چین در واکنشی که به نگرانی از نتیجه مذاکرات با آمریکا دامن زد، اعلام کرد که ادامه مذاکرات بین دو اقتصاد بزرگ جهان تا زمانی که واشنگتن مسیر خود را تغییر ندهد «بی‌معنی» خواهد بود.

    آمریکا و چین از سال گذشته وارد یک جنگ تجاری با یکدیگر شده‌اند که به وضع تعرفه روی واردات کالاها به ارزش میلیاردها دلار منجر شده است. هر دو کشور در دسامبر موافقت کرده بودند از وضع تعرفه جدید به مدت 90 روز دست نگه دارند و در این مدت تلاش کنند به توافق برسند

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو