عصر بازار

حمایت مجلس از برنامه ساماندهی ارزی دولت

عصر اعتبار- عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکیدبر لزوم تلاش دولت برای تک نرخی کردن ارز، گفت: مابه‌التفاوت نرخ ارز باید به مردم و تولید اختصاص یابد.

حمایت مجلس از برنامه ساماندهی ارزی دولت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، معصومه آقاپور علیشاهی  با اشاره به برنامه تشکیل بازار متشکل ارزی، گفت: تک نرخی کردن ارز می تواند دولت را زودتر از بازار متشکل ارزی به اهداف برساند. نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید موانع پیش روی تولید برداشته شود، افزود: دولت با تک نرخی کردن ارز بساط دلالی و سفته بازی را بر می‌چیند. دولت با اهتمام به تک نرخی کردن ارز جلوی اختصاص رانت به سودجویان را می بندد.

    وی با بیان اینکه بارها بسیاری از نمایندگان راهکارهای مورد نیاز برای تک نرخی کردن ارز را به دولت پیشنهاد داده اند، گفت: دولت به دلیل ترس از جو روانی پس از آن و تبعات اجتماعی ناشی از آن تاکنون دست به تک نرخی کردن ارز نزده است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه با تک نرخی کردن ارز باید مابه التفاوت آن به دهک های پایین جامعه اختصاص یابد، افزود: ایجاد بازار غیرمتشکل ارزی برای مقطع کوتاه مفید است، اما دولت باید در خصوص ساماندهی ارزی با تک نرخی کردن ارز اقدامی مناسب برای همیشه جهت ساماندهی اقتصادی انجام دهد.

    آقاپور علیشاهی با بیان اینکه با پرداخت مابه‌التفاوت، تفاوت نرخ ارز با تک نرخی کردن آن به بخش تولید اقتصاد کشور رونق می گیرد، تصریح کرد: دولت یک بار برای همیشه باید با تک نرخی کردن ارز دست به جراحی اقتصادی زده و بهبود معیشت مردم را ممکن کند. عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: مجلس در راستای کمک به دولت در مسیر تک نرخی کردن ارز آماده بوده و هر نوع قانونی لازم باشد مصوب می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی