عصر بازار

خوانساری اعلام کرد:

تحریم را باید به فرصت تبدیل کرد

عصر اعتبار- رییس اتاق بازرگانی با بیان اینکه اقتصاد ایران در سال ٩٨، شرایط سختی را پیش رو دارد، گفت: تحریم را علیرغم همه زیان ها باید به فرصت تبدیل کرد.

تحریم را باید به فرصت تبدیل کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مسعود خوانساری امروز ٣١ اردیبهشت ٩٨ در جلسه امروز هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه سال ٩٨ علاوه بر فشارهای تحریمی، بنگاه‌ها در داخل کشور با فشارهای مالیاتی و تأمین اجتماعی نیز روبرو هستند، گفت: گسترش دخالت‌ها در زمینه قیمت گذاری باعث به وجود آمدن مسائلی مانند احتکار خواهد شد؛ از سوی دیگر، امسال برخی از بنگاه‌ها شاید به دلیل تحریم‌ها و کم شدن تقاضا تعطیل شوند.

    رئیس اتاق تهران افزود: با توجه به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مسئولین باید از ایشان تشکری ویژه داشت که بر مسائل اقتصادی تاکید کردند و خیلی از مطالب مورد درخواست بخش خصوصی از جمله توجه به معیشت مردم و حمایت از تولید را مطرح کردند؛ به خصوص اینکه ایران ظرفیت‌های بالایی برای توسعه اقتصادی دارد و باید چالش تحریم را با اتکا به مردم و بخش خصوصی تبدیل به فرصت کنیم.

    وی تصریح کرد: این دوره مسئولیت سخت‌تری برعهده داریم و باید با تلاش بیشتر از این دوره عبور کنیم؛ ضمن اینکه اصلاح فضای کسب و کار باید اولویت اول دولت و سران قوا قرار بگیرد، تا بتوانیم خیلی از مسائل را حل کنیم؛ این در حالی است که اقدامات خوبی در دوره هشتم فعالیت اتاق تهران به ویژه بعد از برجام انجام شد و اگر تحریم‌های اخیر نبود، موفقیت‌های بزرگی به دست می‌آوردیم.

    به گفته خوانساری، شرایط تحریم روز به روز سخت‌تر می‌شود و باید برنامه محور حرکت کرد و از سوی دیگر، رتبه ایران در فضای کسب و کار را علیرغم تمام مسائل و مشکلات باید ارتقا داد؛ اما به هر حال، دولت مجبور است در دوره جدید دست خود را بیشتر از قبل به سمت بخش خصوصی دراز کند.

    وی با بیان اینکه باید تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کرد و بهبود فضای کسب و کار را در دولت و سران سه قوه دنبال نمود، اظهار داشت: در دوره نهم اتاق باید سه استراتژی گسترش نفوذ در تصمیم گیری های اقتصادی قوا، تمرکز بر کشورهای همسایه که دارای مرزهای زمینی با آنها هستیم و نتیجه محور شدن فرایندها در اتاق را پیش ببریم.

    وی افزود: در سال‌های گذشته اتاق به جای دخالت در تصمیم سازی ها، هر روز عکس العملی در مقابل تصمیم گیری ها داشته که این شرایط باید تغییر کند. رئیس اتاق بازرگانی همچنین بر لزوم ارتباط بیشتر با کشورهای همسایه و سایر کشورهایی که قصد همراهی با ایران در زمینه مقابله با تحریم‌ها را دارند، تاکید کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی