عصر بازار

پیشنهاد تجدید نظر در ارائه ارز دولتی

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی نحوه اختصاص ارز یارانه‌ای به شرکت‌های دولتی و همچنین هزینه کرد آن توسط مجلس خبر داد و پیشنهاد کرد در زمینه ارائه ارز دولتی تجدید نظر شود.

پیشنهاد تجدید نظر در ارائه ارز دولتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، زهرا سعیدی مبارکه با اشاره به برخی اظهارات در خصوص انحراف رخ داده در اختصاص ارز دولتی برای تامین کالاهای اساسی، گفت: نمی توان با اطمینان در اینباره اظهار نظر کرد، از اینرو مسئولیت بررسی این مهم به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس واگذار شده است.

    نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امید است در ارایه ارز یارانه ای به شرکت های دولتی تخلفی صورت نگرفته باشد، افزود: متاسفانه تصمیم گیری، اجرا، ارزیابی و نظارت در خصوص ارز دولتی به گونه ای نبود که چنین شائبه هایی مطرح نشود.

    سعیدی مبارکه با تاکید بر اینکه بارها در خصوص ارز دولتی تامین کالاهای اساسی مجلس نشست های غیرعلنی برگزار کرده است، تصریح کرد: در شرایطی که فرصت آزمون و خطاست وجود ندارد ارایه ارز دولتی به شرکت های دولتی که منجر به انحراف منابع خواهد شد، کار درستی نیست.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ارز دولتی منجر به ارزان شدن کالاهای اساسی مردم نشد، افزود: متاسفانه دولت از نظرات کارشناسی نمایندگان در خصوص ارایه ارز دولتی استفاده نکرد که این خود خلاء مشورت گیری را نشان می دهد.

    ‌وی با تاکید بر اینکه نمایندگان بارها در خصوص ضرورت تک نرخی شدن ارز اظهار نظر کرده اند، تصریح کرد: در تلاطم های ارزی ثروتمندان ثروتمند تر شدند زیرا توانستند بازار را به مدیریت خود هدایت کنند.

    سعیدی مبارکه با بیان اینکه تامین کالاهای اساسی مردم با قیمت های گران نشان می دهد که در حوزه تنظیم بازار و ارایه ارز دولتی زنجیره معیوب است، گفت: با توجه به قرار گرفتن در جنگ اقتصادی، دولت و به ویژه بانک مرکزی باید تجدیدنظر اساسی در ارایه ارز دولتی کنند.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: منتظر گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص نحوه اختصاص ارز دولتی و در نهایت سرنوشت آن خواهیم بود تا تصمیمات منطقی در خصوص بهبود وضعیت اتخاذ شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو