عصر بازار

از سوی سازمان امور مالیاتی

دستورالعمل اخذ مالیات علی‌الحساب پزشکان ابلاغ شد

عصر اعتبار- دستورالعمل کسر ۱۰ درصد مالیات از پرداختی به پزشکان طبق احکام قانون بودجه سال ۹۸ از سوی سرپرست سازمان امور مالیاتی برای اجرا ابلاغ شد.

دستورالعمل اخذ مالیات علی‌الحساب پزشکان ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، دستورالعمل کسر 10 درصد مالیات علی الحساب از پرداختی به پزشکان توسط مراکز درمانی طبق احکام قانون بودجه سال 98 از سوی سرپرست سازمان امور مالیاتی برای اجرا ابلاغ شد.

    در این دستورالعمل آمده است: پیرو بخشنامه شماره 200/98/6 مورخ 1398/1/26 مبنی بر ارسال احکام مالیاتی قانون بودجه سال 1398 کل کشور، به منظور اتخاذ رویه واحد در اجرای مقررات بند (ک) تبصره (6) قانون بودجه سال 1398 کل کشور مقرر می‌دارد:

    1- کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی غیر دولتی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی مکلف به اجرای مقررات بند (ک) تبصره (6) قانون مذکور خواهند بود.

    2- مقررات بند مذکور صرفاً ناظر بر حق الزحمه یا حق‌العمل پزشکی پزشکان بوده و سایر شاغلین به حرفه‌های پزشکی از جمله دکترهای دارو ساز و دکترای علوم آزمایشگاهی، مشمول حکم این بند نخواهند بود.

    3- درآمد پزشکانی که با مراکز درمانی دارای رابطه استخدامی بوده و مشمول مقررات فصل مالیات بر درآمد حقوق می‌باشند، از شمول مقررات این دستورالعمل خارج است.

    تذکر: در صورت وجود رابطه استخدامی پزشکی با مراکز درمانی، کلیه دریافت‌های پزشکی مشمول مقررات فصل مالیات بر درآمد حقوق بوده و تفکیک بخشی از درآمدها و عدم اعمال مقررات فصل مالیات بر درآمد حقوق به درآمدهای مذکور موضوعیت ندارد.

    4- مراکز درمانی مکلف‌اند ده درصد (10%) از حق الزحمه با حق‌العملی را که به موجب دریافت وجه صورتحساب ارسالی به بیمه‌ها و با دریافت نقدی از طرف بیمار، به پزشکان مشمول این دستورالعمل پرداخت می‌نمایند به عنوان علی الحساب مالیات کسر و تا پایان ماه بعد از وصول مبلغ صورتحساب، طی نبض دریافتی از اداره امور مالیاتی مربوط (رسیدگی کنند، به مالیات عملکرد مراکز درمانی به نام پزشک به | حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز نمایند.

    5- ملاک اعمال این مقررات پرداخت وجه به پزشکان می‌باشد. بنابراین در صورت پرداخت وجه حق الزحمه با حق‌العمل پزشکان به صورت علی الحساب، فارغ از دریافت مبالغ آن از بیمه‌ها، پرداختی مذکور مشمول مقررات این دستورالعمل خواهد بود.

    6- مقررات این دستورالعمل صرفاً شامل حق الزحمه با حق‌العمل هایی است که ارائه خدمات و در آمد آن در سال 1398 تحقق یافته و در سال مذکور نیز پرداخت می‌شود.

    7- کسور مذکور به عنوان علی الحساب از مالیات عملکرد سال 1398 پزشکان قابل کسر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو