عصر بازار

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت:

زندانیان و خانواده آنها تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: زندانیان و خانواده آنها تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

زندانیان و خانواده آنها تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، داوود حاجی قاسمعلی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: از سال‌ها پیش زندانیان تحت پوشش بیمه بودند، ولی بودجه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته نشده بود که امسال در ردیف بودجه‌ای سازمان بیمه سلامت، مبلغی برای این موضوع در نظر گرفته شد.
    وی ادامه داد: قرار بر این است که کلیه امور مربوط به بیمه سلامت زندانیان را به صورت الکترونیکی انجام بدهیم و استفاده از کاغذ در این رابطه حذف شود. یعنی بعد از مراجعه زندانی به مراکز درمانی، از بانک اطلاعات زندان‌ها استعلام می‌شود و سپس خدمات سلامت را به زندانی یا خانواده آنها ارائه می‌دهند.
    حاجی قاسمعلی بیان کرد: البته در حال حاضر بیشتر خدمات سرپایی در داخل زندان‌ها ارائه می‌شود که این موارد خارج از تعهد بیمه سلامت است و موارد سرپایی و بستری که در خارج از زندان‌ها و در مراکز درمانی ارائه می‌شود را تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌دهیم.
    مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: اکثر خانواده زندانی‌ها یا در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت هستند یا قبلا تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بودند که پس از انتقال بیمه شدگان کمیته امداد به بیمه سلامت، تحت پوشش قرار گرفتند و فقط تعداد اندکی از خانواده زندانی‌ها در حال حاضر تحت پوشش بیمه نیستند. این افراد در قالب صندوق سایر اقشار بیمه سلامت تحت پوشش قرار می‌گیرند.
    وی درباره مشکلات ارائه خدمات بیمه‌ای به زندانیان نیز اظهار داشت: دو موضوع درباره زندانی‌ها وجود دارد که ارائه خدمات را با مشکل مواجه می‌کند. اولین نکته اینکه اطلاعات زندانی‌ها محرمانه است و اسامی آنها در اختیار ما قرار نمی‌گیرد و دومین محدودیت هم ثابت نبودن زمان درباره زندانی‌ها است. به همین علت نمی‌توان به زندانی‌ها یا خانواده آن‌ها دفترچه با تاریخ ثابت داد و در نتیجه باید خدمات بیمه‌ای به صورت الکترونیک و استعلام الکترونیکی به آنها ارائه شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو