عصر بازار

آمارهای عجیب فقر در یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان

عصر اعتبار- سازمان ملل در گزارشی نسبت به افزایش فقر در انگلیس ابراز نگرانی کرد.

آمارهای عجیب فقر در یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، تصور کنید در کشوری هستید که یک پنجم جمعیت آن فقیر هستند، مردم باید بین خوردن و یا پرداخت هزینه انرژی گرمایشی یکی را انتخاب کنند و بی خانمانی در آن رو به افزایش است. اشتباه نکنید! این تصویری از یک کشور آفریقایی نیست بلکه وضعیتی است که در ششمین اقتصاد بزرگ جهان یعنی انگلیس شاهد آن هستیم.

    فیلیپ آلستون، گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه حقوق بشر و فقر مطلق گفت سیاست‌های ریاضتی دولت این کشور پس از بحران مالی سال 2008 باعث گسترش فقر شده است. در گزارش این فرد که دولت انگلیس آن را غیر قابل باور خوانده است، شمار افراد بی خانمان در انگلیس تا پایان سال 2018 بیش از 320 هزار نفر تخمین زده شده است که نشان می‌دهد از سال 2015 شمار این افراد همواره رو به افزایش بوده است.

    این گزارش هم چنین برآورد کرده است که تا سال 2017، حدود 1.2 میلیون نفر در انگلیس منتظر دریافت وام برای خرید خانه بوده‌اند و 10 درصد از کل جمعیت این کشور در فقر مطلق زندگی کرده‌اند.

    گزارشگر سازمان ملل دولت این کشور را متهم کرده است که در سیاست گذاری‌های خود وضعیت فقر را جدی نگرفته و به شکلی مؤثر وضعیت آن را زیر نظر نگرفته است. دولت انگلیس در پاسخ به این گزارش اعلام کرده است که انگلیس پانزدهمین کشور در لیست شادترین کشورهای جهان است و گزارش سازمان ملل سیاه نمایی شده است.

    از سال 2000 تاکنون تنها دو بار گزارشگران سازمان ملل وارد جزایر بریتانیا شده‌اند. بار دیگر یک گزارشگر وارد ایرلند شده بود. از طرف دیگر این گزارش با تمجید از اصلاحات دستمزد در انگلیس پیش بینی کرد با اجرای قانون جدید افزایش سطح دستمزدها در انگلیس، بیش از 200 هزار نفر از فقر خارج شوند.

    پیش‌تر مجمع جهانی اقتصاد رتبه انگلیس را از نظر کیفیت رشد اقتصادی در سال 2018 به 21 کاهش داده بود و نسبت به نابرابری درآمدی و کیفیت زندگی در این کشور هشدار داده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی