عصر بازار

پیش‌بینی جمع‌آوری ۲۰۰ میلیارد تومان زکات فطره

عصر اعتبار- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۲۰۰ میلیارد تومان زکات فطره جمع‌‌آوری شود که بلافاصله به حساب محرومین واریز خواهد شد.

پیش‌بینی جمع‌آوری ۲۰۰ میلیارد تومان زکات فطره
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، علیرضا عسگریان درباره پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه در کشور، گفت: امسال 40 هزار پایگاه در مساجد، مصلی‌ها و محل‌های برگزاری نماز عید سعید فطر برای جمع‌آوری فطریه و کفاره دایر شده است.

    وی ادامه داد: امسال 15 درصد به تعداد پایگاه‌ها اضافه کرده‌ایم و تا بعدازظهر امروز پایگاه‌ها فعالیت‌های خود را برای جمع‌آوری فطریه دارند و 15 درصد پایگاه‌ها نیز تا یک هفته دایر هستند چرا که مسافران و افرادی که در شهرهای دیگر بودند حضور پیدا کنند و فطریه خود را بپردازند.

    معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بیان داشت: در هر استان ستادی شکل گرفت که نماینده ولی فقیه‌، استانداران، فرمانداران و بخشداران و همین‌طور نیروی انتظامی در آن شرکت داشتند تا نماز عید سعید فطر هر چه باشکوه‌تر برگزار شود و مردم نیز بتوانند فطریه خود را به بخش‌های با مجوز ارائه دهند.

    عسگریان گفت: سال گذشته 135 میلیارد تومان زکات فطره جمع‌آوری شد که امسال پیش‌بینی می‌کنیم از مرز 200 میلیارد تومان نیز عبور کنیم و بلافاصله این مبالغ جمع‌آوری شده به صورت نقدی به حساب محرومین و نیازمندان واریز خواهد شد.

    وی افزود: در فضای مجازی به صورت پیوسته بعضی از مجموعه‌ها به نام خیریه‌ها برای جمع‌آوری زکات فطره اقدام می‌کنند که خیلی از اینها شناسنامه ندارند و از مردم تقاضا می‌کنیم اگر مجموعه‌ای را می‌شناسند و به آن اطمینان کامل دارند نسبت به پرداخت فطریه خود اقدام کنند و درغیر این صورت کمک کردن ممکن است ایراداتی داشته باشد.

    معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزود: امسال نیز ما از هولوگرام برای صندوق‌های خود در خصوص جمع‌آوری فطریه اقدام کرده‌ایم و نیروهای ما دارای لباس‌های مشخصی بودند که مردم بتوانند به راحتی نیروهای کمیته امداد را شناسایی کنند و به آنها فطریه خود را پرداخت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی