عصر بازار

بانک جهانی اعلام کرد:

افزایش رشد اقتصادی روسیه به بیشترین میزان ۶ سال گذشته به رغم تحریم‌ها

عصر اعتبار- بانک جهانی اعلام کرد: تحریم‌ها بر اقتصاد روسیه بی‌تاثیر بوده و رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۸ به بیشترین میزان خود رسیده است.

افزایش رشد اقتصادی روسیه به بیشترین میزان ۶ سال گذشته به رغم تحریم‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود در چشم‌انداز اقتصادی جهانی تحریم‌های اقتصادی آورده است که غربی‌ها و فشارهای اقتصادی نتوانسته اقتصاد روسیه را از رسیدن به رکورد رشد اقتصادی باز دارد.

    بانک جهانی در گزارش ژوئن2019 تحت عنوان چشم‌انداز اقتصاد جهانی اعلام کرده که روسیه با رشد اقتصادی 2.3 درصد بیشترین رشد را طی 6 سال گذشته به رغم تحریم‌ها دیده است.

    این گزارش می‌نویسد: دلیل رشد اقتصادی روسیه بالا رفتن قیمت نفت و همچنین افزایش صادرات این کشور بوده است.

    البته در کنار اینها دو عامل دیگر هم در رشد اقتصادی روسیه تاثیر گذاشته که اجرای پروژه‌های انرژی و میزبانی جام جهانی از آن جمله است.

    البته تحلیل‌های بانک جهانی حاکی از این است که تولید ناخالص داخلی روسیه در سال 2019 به دلیل کاهش قیمت نفت به 1.2 درصد کاهش خواهد یافت که البته پیش‌بینی‌های بانک جهانی برای سال‌های 2020 و 2021 درباره روسیه دوباره مثبت است و پیش‌بینی کرده است تولید ناخالص داخلی این کشور  به 1.8 درصد برگردد و در سال 2021 هم در همین رقم باقی بماند.

    گزارش بانک جهانی درباره کشورها توسعه یافته حاکی از کاهش رشد اقتصادی این کشورها در سال 2019 است.

    به طوری که رشد اقتصاد جهانی در این کشورها به 2.6 درصد کاهش می‌یابد که بانک جهانی نسبت به پیش‌بینی قبلی 0.3 درصد کاهش یافته است.

    *کاهش رشد اقتصاد آمریکا در دو سال آینده

    در گزارش بانک جهانی آمده است که انتظار می‌رود رشد اقتصادی آمریکا امسال 2.5 درصد باشد اما در سال2020 و 2021 به ترتیب به رقم 1.7 و 1.5 درصد خواهد رسید. بنابراین پیش‌بینی بانک جهانی برای اقتصاد آمریکا طی دو سال آینده روند کاهشی است.

    همچنین در این گزارش دیوید مالپس رئیس بانک جهانی اعلام کرده شرایط فعلی اقتصاد جهانی همچنان ضعیف باقی می‌ماند چرا که میزان بدهی‌ها همچنان بالاست و رشد سرمایه‌گذاری در کشورهای در حال توسعه اندک است که این دو عامل باعث شده کشورها از ظرفیت اقتصادی خودشان نتوانند استفاده کنند.

    مالپس از کشورها خواست تا اصلاحات ساختاری جدی را برای بهبود وضعیت اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو