عصر بازار

وزیر اقتصاد:

پارسال ۱۰۹ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشتیم

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد ضمن تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم پول زور بگیریم و مالیات حق است، اعلام کرد: میزان درآمدهای مالیاتی محقق شده در سال گذشته بیش از ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بود و به روایتی تا ۱۰۹ هزار میلیارد تومان محقق شده است.

پارسال ۱۰۹ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشتیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فرهاد دژپسند امروز (شنبه) در مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه نفت و گاز از منابعی است که باید نقش آن در اقتصاد ایران کاهش یابد، اظهار امیدواری کرد به سمتی برویم که بودجه مبتنی بر نفت را به بودجه مبتنی بر مالیات و درآمدهای سالم تغییر دهیم.

    به گفته وی، در سال‌های اخیر میزان تحقق درآمدهای مالیاتی بیش از 97 درصد بوده است.

    دژپسند در ادامه گفت: یقین دارم در دوره جدید مدیریتی سازمان مالیاتی نیز دستاورد خواهیم داشت و شرط انتصاب مدیران توسط من پاکدستی و برخورداری از دانش مربوط است و امید می‌رود دوره جدید مدیریتی سازمان مالیاتی به تکمیل، توسعه و اجرای برنامه‌های قبلی بیانجامد.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: باید بدانیم تنها حداکثر کردن درآمد مالیاتی مدنظر نیست و نمی‌خواهیم پول زور بگیریم و مالیات حق است.

    وی اظهار کرد: مؤدیان خوش حساب و خوش عملکرد را حق نداریم شکنجه کنیم و مالیات بیشتری از آنها بگیریم و باید به دنبال وصول مالیات به حق باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی