عصر بازار

در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کرمانشاه مطرح شد؛

کندی آهنگ پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های کرمانشاه

عصر اعتبار- استاندار کرمانشاه گفت: برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان در سال جاری، تمام دستگاه‌ها باید ظرفیت کاری خود را یک و نیم برابر کنند.

کندی آهنگ پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هوشنگ بازوند عصر امروز (18 خرداد) در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با اعلام اینکه برنامه امسال کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان است، اظهار کرد: برای تحقق این هدف گذاری همه دستگاه‌ها باید ظرفیت کاری خود را یک و نیم برابر کنند.

    وی با بیان اینکه این یک تکلیف برای همه مدیران است، گفت: این موضوع را رصد خواهیم کرد.

    استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها باید برای سرمایه گذاران تسهیل گر باشند نه اینکه خودشان مانع ایجاد کنند، اظهار کرد: یکسری موانع بر سر سر راه سرمایه گذاران را مدیران دستگاه‌ها باید برطرف کنند و یکسری موانع را نیز به ما گزارش کنند تا جهت رفع آنها با مسئولین کشوری رایزنی داشته باشیم.

    وی در ادامه بر جذب سریع‌تر تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و همچنین تسهیلات اشتغال مناطق زلزله زده تاکید کرد و از دستگاه‌ها و بانک‌ها خواست تا پایان تیر ماه این تسهیلات را به طور کامل پرداخت کنند.

    بازوند گفت: طرح‌های بالای یک میلیارد تومان تسهیلات باید در اولویت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی باشد.

    بازوند همچنین بر عدم پرداخت تسهیلات اشتغالزایی جهت خرید دام تاکید کرد و گفت: تسهیلات اشتغال را به ساخت جایگاه دام می‌دهیم، اما به خرید دام نه.

    هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه پرداخت حدود 300 میلیارد تومان تسهیلات از سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و اشتغال مناطق زلزله زده استان باقی مانده، بر سرعت بخشیدن به پرداخت این تسهیلات تاکید کرد.

    حاتمی گفت: متأسفانه از ابتدای امسال آهنگ پرداخت تسهیلات اشتغال توسط بانک‌های استان کند شده که باید جبران شود.

    وی افزود: دولت بزودی 25 هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید برای صیانت از مشاغل موجود و توسعه اشتغال در کشور توزیع می‌کند، لذا باید هر چه زودتر تکلیف تسهیلات اشتغال سال 1397 را مشخص کنیم.

    حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: از 371 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری مصوب استان، 327 میلیارد تومان آن تخصیص یافته که تاکنون 287 میلیارد تومان آن به 3083 طرح با 5493 نفر اشتغال پرداخت شده است.

    وی در خصوص تسهیلات اشتغال مناطق زلزله زده نیز گفت: از 597 میلیارد تومان تسهیلات ابلاغی این بخش نیز تاکنون 337 میلیارد تومان آن به 16 هزار و 166 طرح با 17 هزار و 615 نفر اشتغال پرداخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی