عصر بازار

واریز مراحل دوم و سوم بسته حمایتی در هاله‌ای از ابهام

عصر اعتبار- ناهماهنگی و بی نظمی دولت و نارضایتی مردم در واریز به موقع بسته حمایتی، زمان واریز دو مرحله‌ی دیگر بسته حمایتی را در هاله‌ای از ابهام قرار داد.

واریز مراحل دوم و سوم بسته حمایتی در هاله‌ای از ابهام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، در اوایل پاییز سال 97 دولتاعلام کرد که قصد دارد زیان وارده به اقشار مختلف کشور را به دلیل نوسانات ارزی با استفاده از درآمد ناشی از مابه التفاوت ارز پتروشیمی‌ها جبران کند.

    گروه‌های هدف دولت برای دریافت این بسته حمایتی، خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اند که قرار شد طی سه مرحله مبلغ 100 تا 300 هزار تومان متناسب با معشیت خانوار‌ها به حساب آن‌ها واریز شود.

    همچنین مقرر شد برای کارکنان (شاغل و بازنشسته) با حقوق زیر سه میلیون تومان نیز، بسته‌ای به مبلغ 200 هزار تومان پرداخت شود.

    روند پرداخت بسته حمایتی مرحله اول از آبان تا پایان سال 97 به طول انجامید و آنطور که دولت انتظار داشت، این بسته نتوانست تاثیر چندانی در وضعیت معیشت مردم داشته باشد، از همین رو زمان واریز دو مرحله‌ی دیگر  در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

    محمدباقر نوبخت در تاریخ بیست و یکمین روز از فروردین ماه سال جاری اظهار کرد: هرچه از مابه‎التفاوت ارز پتروشیمی‌ها پیش بینی کرده بودیم، در قالب واریز بسته حمایتی واریز شد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: به محض اینکه مابه‌التفاوت پیش بینی شده تعیین و تکمیل شود، بسته‌ها توزیع خواهند شد.

    همچنین چند روز قبل سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی از پیگیری‌ها برای تشکیل نشستی در جلسات آتی قوه مقننه برای اتخاذ یک تصمیم قاطع جهت رفع مشکل نحوه تامین کالا‌های اساسی خبر داد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از رییس مجلس درخواست کرده ایم که در جلسه‌ای غیرعلنی مسئولان مرتبط با موضوع تامین کالا‌های اساسی مردم و تخصیص 14 میلیارد دلار در این حوزه حضور یابند تا بحث کالا‌های اساسی تعیین تکلیف شود.

    در نتیجه امیدواریم که مابهالتفاوت ارز پتروشیمی ها هرچه زودتر تامین شود تا متقاضیان، این بسته حمایتی دولت را دریافت کنند همچنین باتوجه به افزایش قیمت کالاهای اساسی و ضروری مردم در بازار، دولت باید برای افزایش مبلغ این بسته حمایتی اقدام کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو