عصر بازار

صالح‌آبادی مطرح کرد:

استفاده از تکنولوژی‌های جدید در نظام بانکی

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک توسعه صادرات، گفت: بانک‌ها باید برای استفاده از تکنولوژی‌های جدید مانند بلاکچین در خدمات رسانی استقبال کنند.

استفاده از تکنولوژی‌های جدید در نظام بانکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، علی صالح آبادی صبح امروز در کارگاه آموزشی کاربرد بلاکچین در بانکداری و پرداخت که در محل بانک توسعه صادرات ایران، برگزار شد، درباره این فناوری اظهار داشت: تکنولوژی بلاک‌چین فناوری غیرمتمرکز است که با وجود این فناوری، دیگر اداره ثبت املاک و اسناد به عنوان محلی برای ثبت تمامی اموال و املاک بی معنی است.

    وی افزود: بر همین اساس با استفاده از بلاک چین، بسیاری از نهادها و سازمان‌های متمرکز معنی و مفهوم خود را از دست می‌دهند. به عنوان مثال در بانک‌ها، اطلاعات مشتریان ذخیره و سرمایه آنها نگهداری می‌شود و بانک به عنوان وکیل و امین دارندگان سرمایه از دارایی آنها، به سایر مشتریان تسهیلات می‌دهد.

    مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، ادامه داد: تمام فعالیت‌های یک بانک در دو دسته خدمات و تسهیلات خلاصه می‌شود که در بخش خدمات، با وجود برنامه‌ها و تکنولوژی جدید با استفاده از بلاک چین دیگر نیاز به نگهداری سرمایه مردم نزد بانک‌ها به صورت متمرکز وجود ندارد.

    صالح آبادی در ادامه گفت: در بخش تسهیلات نیز درست است که مردم به بانک‌ها اعتماد دارند، اما ما شاهد عملکرد بد و ورشکستگی بسیاری از بانک‌ها در دنیا هستیم که به نظر من با استفاده از فناوری بلاک‌چین صاحبان سرمایه می‌توانند برای سرمایه خود تصمیم‌گیری  کنند و تمامی ریسک حاصل از این اقدام را نیز خواهند پذیرفت.

    به گفته وی، اگر اعتبار افراد قابل سنجش و بررسی باشد، می‌توان اعتبار افراد را سنجش کرد و دیگر نیازی به موسسات مالی برای برنامه ریزی سرمایه افراد نیست. مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، گفت: بحثی که الان مطرح شده این است که آیا تکنولوژی‌های جدید، موجب حذف بانک‌ها خواهند بود یا بانک‌ها با هماهنگی این تکنولوژی‌ها از توان و پتانسیل آنها در داخل بانک استفاده می‌کنند که به نظر من باید بانک‌ها با برنامه‌ریزی در این خصوص از تکنولوژی‌های جدید استقبال کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو