عصر بازار

وزیر بهداشت خبر داد:

وزارت بهداشت هنوز مطالبات خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت نکرده است

عصر اعتبار- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت هنوز مطالبات خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت نکرده است، اما به دنبال وصول این مطالبات هستیم تا در هفته جاری به این طلب خود برسیم.

وزارت بهداشت هنوز مطالبات خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت نکرده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سعید نمکی روز دوشنبه درباره وصول طلب های وزارت بهداشت از سازمان تامین اجتماعی افزود: در این رابطه با وزیر اقتصاد صحبت کردم و وزارت اقتصاد هم دنبال راهکارهایی برای حل این مشکل است، اما هنوز وزارت بهداشت چیزی از مطالبات خود که بالغ بر 9 هزار میلیارد تومان است را از سازمان تامین اجتماعی دریافت نکرده است.

    وی بیان کرد: رئیس جمهوری در این رابطه دستور اکید داده و وزیر رفاه نیز اعلام آمادگی کرده و برای این موضوع اختیار کامل به وزیر اقتصاد داده و به دنبال این هستند که منابعی برای پرداخت این مطالبات وزارت بهداشت در نظر گرفته شود.

    وزیر بهداشت یازدهم خرداد در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار سلامت ایرنا در همین رابطه گفته بود: در برخی موارد حدود 17 ماه از سازمان تامین اجتماعی طلب داریم. بخشی از مشکلات تامین اجتماعی به موضوع درمان و بخشی به موارد اقتصادی بر می‌گردد. آنچه درباره مباحث اقتصادی این سازمان است به وزارت بهداشت مرتبط نیست و آنچه به موضوع درمان بر می‌گردد به طرح تحول سلامت مربوط می‌شود.

    نمکی گفته بود: قسمتی از مشکل به معوقات سازمان تامین اجتماعی درباره خدمات دانشگاه‌های علوم پزشکی بر می‌گردد که هنوز قیمت آن را با هزینه سال‌های قبل دریافت نکردیم و از رئیس جمهوری درخواست کردیم با فروش سهام، قسمتی از هزینه‌ها تامین شود. به دلیل احترامی که به جامعه کارگری قائل هستیم، اجازه ندادیم دانشگاه‌های علوم پزشکی خدمات به تامین اجتماعی و کارگران را قطع کنند. فقط حدود 540 میلیارد تومان در شهر اصفهان از سازمان تامین اجتماعی طلب داریم، اما خدمات سلامت قطع نشده است.

    سید کامل تقوی نژاد، معاون توسعه وزارت بهداشت نیز در همان نشست خبری در پاسخ به این سوال خبرنگار سلامت ایرنا گفته بود: طبق قانون 9 بیست و هفتم، حق بیمه پرداختی به سازمان تامین اجتماعی باید به بخش سلامت اختصاص پیدا کند و آنچه تاکنون مشکل ایجاد کرده این است که اعتبارات این موضوع در سازمان تامین اجتماعی خرج بخش‌های دیگری می‌شود و بخش سلامت از این بابت دچار مشکل شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو