عصر بازار

پرداخت یک هزار و ۱۷۷ میلیارد ریال تسهیلات در بانک کارگشایی

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک کارگشایی اعلام کرد: این بانک از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت تعداد ۵۷ هزار و ۱۲۵ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه و جعاله به ارزش یک هزار و ۱۷۷ میلیارد ریال در قبال ترهین طلا پرداخت کرده است.

پرداخت یک هزار و ۱۷۷ میلیارد ریال تسهیلات در بانک کارگشایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمود امیری فرد درباره میزان تسهیلات پرداخت شده بانک کارگشایی تا پایان اردیبهشت ماه گفت: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه، تعداد 49 هزار و 399 فقره وام قرض الحسنه به ارزش 516 میلیارد ریال به متقاضیان در تمامی شعب بانک کارگشایی سراسر کشور پرداخت شده است.

    وی همچنین رقم تسهیلات پرداخت شده جعاله این بانک را 7 هزار و 726 فقره اعلام کرد و افزود: ارزش تسهیلات جعاله پرداخت شده بانک کارگشایی تا پایان اردیبهشت ماه 661 میلیارد ریال بوده است.

    مدیرعامل بانک کارگشایی توضیح داد که در فروردین ماه به دلیل انبارگردانی، بازرسی و وزن دوباره طلای ترهین شده به طور عملی تسهیلاتی پرداخت نشده و آمار موجود در حقیقت عملکرد یک ماهه این بانک است.

    امیری فرد نرخ سود وام قرض الحسنه بانک کارگشایی را 4 درصد و حق الحفاظه طلا را 7 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: نرخ سود وام جعاله نیز 18 درصد است که دو درصد حق الحفاظه به آن اضافه می شود.

    بانک کارگشایی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است که جهت نیازهای ضروری متقاضیان در ازای ترهین طلا، تسهیلات قرض الحسنه و جعاله اعطا می کند. میزان تسهیلات قرض الحسنه برای هر نفر حداکثر یک فقره سند 20 میلیون ریالی در ازای ترهین 100 گرم طلا در هر قرارداد و تسهیلات جعاله تا سقف 100 میلیون ریال در ازای ترهین 143 گرم طلا است. مدت زمان بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه و جعاله کارگشایی در یک قسط و حداکثر تا یک سال است و طلاهای امانی به ازای هر گرم 14 هزار ریال سالانه کارمزد دارند. بر این اساس بانک کارگشایی در ازای حداقل 43 گرم طلا مبلغ 3 میلیون تومان و حداکثر 143 گرم طلا، 10 میلیون تومان با نرخ 20 درصد وام جعاله می دهد.

    جزییات صندوق‌های امانات بانک کارگشایی

    به گفته امیری فرد، صندوق های امانت بانک کارگشایی نیز در سه اندازه بزرگ، متوسط و کوچک به مشتریان واگذار می شود. بر این اساس صندوق های امانت بزرگ بانک کارگشایی نیاز به ودیعه ای 3 میلیون و 600 هزار تومانی با اجاره 450 هزار تومانی سالیانه و سپرده 6 میلیون تومانی دارند. البته به سپرده آن 10 درصد سود تعلق می گیرد که در صورت افزایش رقم سپرده به بیش از 10 میلیون تومان، سود تعلق گرفته به آن به 15 درصد خواهد رسید. 

    همچنین برای اجاره صندوق های امانت متوسط 225 هزار تومان اجاره با ودیعه یک میلیون و 800 هزار تومانی و سپرده 5 میلیون تومانی اخذ می شود و صندوق های کوچک نیز با اجاره 150 هزار تومان در سال و ودیعه یک ملیون و 200 هزار تومانی و سپرده 4 میلیون تومانی واگذار می شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی