عصر بازار

رشد ۵۰ درصدی مبلغ تراکنش‌های شاپرکی در اردیبهشت

عصر اعتبار- بررسی گزارش اقتصادی شاپرک نشان می‌دهد که در اردیبهشت ماه ۹۸ بالغ بر دو میلیارد و ۱۴۳ میلیون تراکنش به ثبت رسیده که نسبت به فروردین ماه در تعداد و مبلغ، افزایش ۱۷ و ۵۰ درصدی داشته است.

رشد ۵۰ درصدی مبلغ تراکنش‌های شاپرکی در اردیبهشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، گزارش اقتصادی شاپرک در اردیبهشت ماه 98 نشان از ثبت دو میلیارد و 143 میلیون و 649 هزار تراکنش با ارزش  دو هزار و 759 میلیارد ریال دارد که نسبت به فروردین ماه 98 بالغ بر 17.34 درصد در تعداد و در حدود 50/42 درصد در مبلغ افزایش پیدا کرده است که میزان افزایش حجم مبالغ نسبت به ماه گذشته بسیار بالا بوده است.
    رشد 54 درصدی مبلغ تراکنش‌های اردیبهشت ماه 98 نسبت به اردیبهشت 97
    بررسی تعداد تراکنش‌های شاپرکی در اردیبهشت ماه  1398 جاری نشان می‌دهد که تعداد تراکنش‌ها در مدت مشابه سال گذشته رشدی 30.12درصدی داشته و تعداد تراکنش‌های شاپرکی در اردیبهشت 97 از یک میلیارد و 647 میلیون تراکنش به دو میلیارد و 143  میلیون تراکنش در اردیبهشت ماه سال جاری افزایش یافته است. همچنین ارزش تراکنش‌های شاپرکی در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به فروردین ماه 97 بالغ بر 54.51درصد افزایش پیدا کرده است.
    وضعیت تعداد ابزارهای پذیرش شاپرکی در اردیبهشت ماه 98
    گزارش اقتصادی شاپرک در اردیبهشت ماه 98 در بخش  ابزارهای پذیرش حاکی از  رشد 1.68 درصدی ابزار پذیرش موبایلی نسبت به فروردین ماه سال جاری است؛ این در حالی است که تعداد ابزارهای پایانه فروشگاهی 0.96 رشد  و ابزار پذیرش اینترنتی 0.88 درصد کاهش را تجربه کرده است؛ بر اساس این گزارش در حال حاضر تعداد مجموع ابزارهای شاپرکی 0.85 درصد نسبت به فروردین ماه کاهش پیدا کرده و به رقمی در حدود  9 میلیون و 542 هزار ابزارش پذیرش رسیده است.
    سهم ابزارهای پذیرش در تعداد تراکنش‌های شاپرکی اردیبهشت ماه/ رشد سهم کارتخوان فروشگاهی همچنان رشد دارد!

     
    رشد 50 درصدی مبلغ تراکنش‌های شاپرکی در اردیبهشت

    بر اساس این گزارش، دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی همچنان بیشترین سهم از تراکنش‌های شبکه پرداخت را به خود اختصاص داده‌اند؛ در اردیبهشت ماه سال جاری، کارتخوان‌های فروشگاهی 87/94 درصد، ابزار پذیرش اینترنتی 5.97 درصد و ابزار پذیرش موبایلی 6.09 درصد  از سهم بازار تراکنش ابزارهای پذیرش را خود اختصاص داده‌اند؛ یکی از دلایل عنوان شده از سوی شاپرک در خصوص سهم پایین تراکنش‌های موبایلی و اینترنتی بحث تعداد بسیار زیاد کارتخوان‌های فروشگاهی و فراگیر بودن این ابزار در کنار  اعمال محدودیت در زمینه پرداخت‌های موبایلی و اینترنتی  است.
    کاهش 10 درصدی تعداد و سرانه تراکنش ابزارهای پذیرش شبکه پرداخت
    در اردیبهشت ماه 98 در حدود 9 میلیون و 542 هزار ابزار پذیرش در شبکه پرداخت فعال بوده که با استفاده از آنها بالغ بر دو میلیارد و 143 میلیون تراکنش انجام شده و سرانه تراکنش به ازای هر ابزار پذیرش در گزارش شاپرک  با رشدی قابل توجه نسبت به فروردین ماه 225 تراکنش اعلام شده و 10.25 درصد رشد را تجربه کرده است.
    کارتخوان فروشگاهی: در گزارش اقتصادی اردیبهشت ماه شرکت شاپرک همچنان ابزار کارتخوان فروشگاهی در بخش تعداد ابزار و تراکنش در شبکه پرداخت بیشترین سهم را دارد؛ در فروردین ماه حدود 7 میلیون و 338 هزار کارتخوان فروشگاهی فعالیت داشته که با استفاده از آن‌ها بالغ بر یک میلیارد و 885 میلیون تراکنش به ثبت رسیده و سرانه تعداد تراکنش ابزار کارتخوان 257 تراکنش اعلام شده است متوسط تعداد تراکنش هر ابزار کارتخوان فروشگاهی در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه 98 با رسیدن به عدد 257 تراکنش بالغ بر 21.91 واحد افزایش پیدا کرده است.
    ابزار پذیرش موبایلی: شاپرک در خصوص ابزار پذیرش موبایلی تاکید داشته که با وجود حدود یک میلیون و 211 هزار ابزار پذیرش موبایل بالغ بر 130 میلیون تراکنش با موفقیت به ثبت رسیده و سرانه تعداد تراکنش این ابزار پذیرش با رشد 10.95 درصدی نسبت به ماه گذشته به 108تراکنش رسیده است.
    ابزار پذیرش اینترنتی: بر اساس گزارش منتشر شده بالغ بر 992 هزار  ابزار پذیرش اینترنتی در اردیبهشت ماه 98 فعال بودن که از طریق آنها 128 میلیون تراکنش به ثبت رسیده؛ سرانه تراکنش ابزار پذیرش اینترنتی با افزایش 28.18  درصدی از 105 تراکنش در فروردین ماه سال جاری به 129 تراکنش افزایش یافته است.
    مقایسه تعداد و مبلغ تراکنش‌های اردیبهشت 98 نسبت به فروردین 97
     
    رشد 50 درصدی مبلغ تراکنش‌های شاپرکی در اردیبهشت
     
    بر اساس گزارش، تعداد و مبلغ تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی در اردیبهشت ماه 98 نسبت به فروردین 98 به ترتیب با افزایش 0.11 و 0.96 درصدی همراه بوده است. تعداد و مبلغ تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی به ترتیب افزایش 0.24 درصدی و کاهش 0.82 درصدی را به دنبال داشته و تعداد تراکنش ابزار پذیرش موبایلی با کاهش 0.35 درصدی همراه بوده و مبلغ تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی نیز 0.137 درصد کاهش پیدا کرده است.
    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو