عصر بازار

مودیان ثبت اظهارنامه را به روز پایانی موکول نکنند

ثبت ۱.۴ میلیون اظهارنامه مالیاتی به صورت سیستمی

عصر اعتبار- معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با اشاره به ثبت حدود ۱.۴ میلیون اظهارنامه مالیاتی به صورت سیستمی گفت:‌ از مودیان درخواست می‌شود تسلیم اظهارنامه را به ساعت و روزهای پایانی موکول نکنند.

ثبت ۱.۴ میلیون اظهارنامه مالیاتی به صورت سیستمی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، نادر جنتی معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به آمار تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی عملکرد سال 97 مؤدیان اظهار داشت: تا تاریخ 25 خرداد اظهارنامه‌هایی که به صورت سیستمی ارسال شده است، در مجموع بالغ بر یک میلیون و 393 هزار و 771 مورد بوده است.

    معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی به تفکیک اظهارنامه‌های تسلیمی اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت بالغ بر 8 هزار و 641 اظهارنامه مربوط به اشخاص حقوقی وصول شده است. همچنین در بخش اشخاص حقیقی، اظهارنامه‌های مشاغل مربوط به گروه اول 15 هزار و 130 مورد ثبت شد.

    وی با بیان اینکه گروه دوم مربوط به مشاغل نیز تاکنون 35 هزار و 459 اظهارنامه تسلیم کرده‌اند، عنوان کرد: گروه سوم مشاغل نیز 567 هزار و 264 اظهارنامه و همچنین گروه سوم مشاغل که مشمولان تبصره 100 قانون مالیات‌های مستقیم بوده و برای آنها مالیات مقطوع درنظر گرفته شد، تاکنون 767 هزار و 277 اظهارنامه ارائه کرده‌اند.

    معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به مودیان و اشخاص حقیقی و حقوقی در مورد ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال گذشته گفت:‌ نظام مهندسی، کانون وکلا، کارشناسان رسمی دادگستری، سردفتران، دفتریاران، صرافان و همه مودیانی که طبق قانون مالیات های مستقیم مکلفند تا پایان خردادماه اظهارنامه های مالیاتی خود را تسلیم نمایند توصیه و تأکید می شود که با توجه به فرصت بسیار کوتاه باقیمانده تا پایان خردادماه سریعاً و ظرف امروز و فردا اظهار نامه های خود را به صورت سیستمی و سریع و آسان ارسال کرده و به روزهای پایانی خرداد که ممکن است به علت تراکم و ازدیاد ورود کاربران به سامانه شرایط ارسال را سخت تر کند، موکول نکنند.

    جنتی تاکید کرد:‌ ممکن است قطعی احتمالی برق و یا قطعی احتمالی سامانه در روزها و لحظات آخر مهلت مقرر قانونی باعث شود که برخی از موُدیان موفق به ارسال اظهارنامه خود نشوند که در این صورت مشمول جریمه سنگین و غیر قابل بخشش موضوع ماده ١٩٢ قانون مالیات های مستقیم خواهند شد لذا از تمامی مودیان مالیاتی درخواست می شود که امروز با ورود به سامانه سازمان مالیاتی نسبت به تکمیل و ارسال اظهارنامه خود اقدام کنند.

    به گفته وی، البته مشاغل مشمول گروه سوم موضوع ماده ٢ آیین نامه اجرایی ماده ٩٥ قانون مالیات های مستقیم که مبلغ فروش و خدمات آنها در سال ٩٧ کمتر از ٨٢٨ میلیون تومان است می توانند فرم مربوط به تبصره ماده ١۰۰ را که در سامانه تعبیه شده است را انتخاب، تکمیل و ارسال و مالیات سال ٩٧خود را مطابق دستورالعمل سازمان به صورت مقطوع پرداخت کنند

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو