عصر بازار

التهاب بازارها کاهش یافت

سیاست گذاری مناسب بانک مرکزی

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: سیاست درست بانک مرکزی التهاب خرید و فروش ارز، طلا و سکه و حتی مسکن را کاهش داد.

سیاست گذاری مناسب بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، سید مهدی فرشادان با اشاره به آمارهای منتشر شده در خصوص افزایش سپرده گذاری نزد بانک ها در ماه های اخیر، گفت: خوشبختانه سیاست ساماندهی نقدینگی سرگردان پاسخ داده و توانسته به بهبود نسبی وضعیت بازار بیانجامد.

    نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سرمایه های سرگردان در ماه های اخیر به ایجاد بی ثباتی قیمت ها در بازار ارز، سکه و مسکن دامن زده بود، افزود: با سیاست گذاری به موقع بانک مرکزی، اقبال مردم به سرمایه گذاری نزد بانک ها افزایش یافت.

    وی با بیان اینکه باید تصمیمات اینچنینی برای ساماندهی اقتصاد اتخاذ شود، تصریح کرد: بی اعتمادی مردم عامل اصلی هجوم به بازار و خریدهای کاذب است، از اینرو دولت باید با اعتمادسازی به ویژه در بستر بورس هدایت نقدینگی به سمت تولید را ممکن کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه آشناسازی مردم با بورس و شرایط آن بهترین گزینه برای رشد اقتصادی در شرایط فعلی است، گفت: با توجه به نظارت های مستمری که بر بازار بورس صورت می گیرد به طور حتم اعتماد نیز شکل خواهد گرفت.

    فرشادان با بیان اینکه عدم حضور غیرضرور در بازارهای مختلف از جمله مسکن، ارز و طلا حباب قیمت ها را از بین خواهد برد، افزود: دولت باید برای ساماندهی وضعیت بازار برنامه هایی را مطرح کند تا به این ترتیب مکانی برای سپرده گذاری امن و سودآور مردم فراهم باشد.

    وی با یادآوری اقدامات بانک مرکزی در ماه های اخیر، گفت: خوشبختانه تشکیل بازار متشکل ارزی نیز اقدامی است که می تواند به کاهش نرخ ارز و در نتیجه از بین رفتن التهابات بازار بیانجامد.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در شرایط فعلی فرصت آزمون و خطا وجود ندارد، از اینرو دولت باید نسبت به اعمال اقداماتی که نسبت به مطلوب بودن نتایج آنها اطمینان دارد، ورود کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو