عصر بازار

معیشت مردم آمریکا نسبت به ۱۰ سال پیش تغییری نکرده‌است

عصر اعتبار- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بسیاری از مردم آمریکا شاهد تغییر در وضعیت معیشتی خود نبوده‌اند.

معیشت مردم آمریکا نسبت به ۱۰ سال پیش تغییری نکرده‌است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حدود یک دهه از رکود بزرگ می‌گذرد اما برای بسیاری از امریکایی‌ها چیز زیادی برای جشن گرفتن وجود ندارد. مؤسسه " بنک ریت" در نظرسنجی جدید خود دریافته است که بیش از نیمی از مردم آمریکا شاهد هیچ گونه پیشرفتی در وضعیت معیشتی خود نبوده‌اند و با وجود 10 سال رشد مثبت اقتصادی، نتایج این رشد بر وضعیت بسیاری از خانوارهای این کشور تقریباً ناملموس بوده است.

    مارک همریک، تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: برای میلیون‌ها امریکایی‌ها نه تنها پیشرفتی حاصل نشده است بلکه آن ها آرزو دارند دوباره به (وضعیت) 10 سال پیش بازگردند.

    نیمی از 2700 شرکت کننده در این نظرسنجی گفته‌اند وضعیت مالی شأن نسبت به قبل از رکود بزرگ سال 2008 بدتر شده است. بیش از یک سوم شرکت کنندگان نیز گفته‌اند که در دوره رکود بزرگ کار خود را از دست داده‌اند و یا شاهد کاهش محسوس دستمزدشان بوده‌اند.

    متوسط درآمد تعدیل شده با تورم خانوارهای آمریکایی‌ها در سال 2016 برابر با 59 هزار و 39 دلار در سال بوده است که تنها اندکی بیشتر از درآمد 58 هزار و 544 دلاری سال 2000 میلادی است و این در شرایطی اتفاق می‌افتد که هزینه‌ها نظیر هزینه‌های درمانی و تحصیلی بسیار افزایش یافته‌اند.

    اگر چه نرخ بیکاری از 10 درصد سال 2009 به تنها 3.6 درصد در سال 2019 کاهش یافته است اما این کاهش نرخ بیکاری قدرت خرید مردم را به شکل چشمگیری افزایش نداده است. به گفته همریک، محل زندگی افراد بیش از هر عامل دیگری در تعیین میزان تغییر سطح زندگی آن‌ها نسبت به زمان رکود بزرگ تأثیر داشته است و در بسیاری از ایالت‌ها شاهد تغییر محسوس نبوده‌ایم. وی افزود که اگر رکود دیگری اتفاق بیافتد، به دلیل آن که بسیاری از آمریکایی‌ها هنوز نتوانسته‌اند با پس لرزه‌های رکود سال 2008 مقابله کنند، آسیب بیشتری به وضعیت مالی شهروندان این کشور وارد خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو