عصر بازار

یک مقام مسئول در نظام بانکی اعلام کرد:

آغاز اجرای عملیات بانکداری باز در نظام بانکی

عصر اعتبار- یک مقام مسئول در نظام بانکی از آغاز اجرای عملیات بانکداری باز در نظام بانکی خبر داد و گفت: ظرف شش ماه آینده، بسیاری از خدمات در این بستر عرضه خواهد شد.

آغاز اجرای عملیات بانکداری باز در نظام بانکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی صالح‌آبادی در مراسم رونمایی از سامانه بانکداری باز که امروز با حضور نایب رئیس شرکت بورس برگزار شد، گفت: مشتریان بانکی همواره به دنبال دریافت خدمات مطلوب از بانک‌ها هستند؛ چراکه امروزه کیفیت بالا در ارائه خدمات مطلوب تنها در بستر دیجیتال بانک رخ می‌دهد و بهره گیری از سامانه بانکداری باز، مقدمه ورود ما در بستر دیجیتال است.

    رئیس انجمن مالی اسلامی با بیان اینکه دریافت کنندگان خدمات بانکی همزمان با ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت، به مشتریان پایدار و وفاداری برای بانک تبدیل خواهند شد، افزود: با راه اندازی این سامانه، از این پس شرکت تأمین سرمایه می‌تواند با دسترسی به داده‌های بانکی، در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به ارائه خدمات بهتر و سرویس‌های قابل قبول به مشتریان خود اقدام کند و این اقدام خود مقدمه‌ای برای ورود به بانکداری دیجیتال است.

    وی با مثبت ارزیابی کردن این اقدام اولین بانک در مجموعه نظام بانکی کشور برای راه‌اندازی عملیات بانکداری باز است تا در مدت 6 ماه آینده عمده خدمات از این بستر به مشتریان ارائه شود.

    صالح آبادی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این زمینه برای آشنایی هر چه بیشتر مشتریان را یک گام مهم و اساسی برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم با این نوآوری بتوان نسبت به جذب مشتریان جدید و توسعه ارائه خدمات بهتر اقدام کرد؛ چراکه بدون شک این اقدام یک تحول جدید در حوزه بانکداری به شمار می‌رود.

    در این مراسم محمودرضا خواجه نصیری، نایب رئیس شرکت بورس تهران، گفت: اجرایی و عملیاتی شدن سیستم بانکداری باز، لایه‌های مختلف سیستم بانکی و سرویس‌های گسترده قابل ارائه از سوی نهادهای مالی را ایجاد خواهد کرد و برآیند این سیستم می‌تواند منجر به هم افزایی بیشتر در ارائه خدمات منجر شود.

    وی با اشاره به اینکه هم افزایی در ارائه خدمات به مشتریان در سال های اخیر از دیدگاه عملیاتی مورد توجه بوده است افزود: بهره گیری از این مهم در فعالیت‌هایی مانند تقسیم سود، نقل و انتقالات مالی به واسطه حجم بالای نقل و انتقالات و مهیا نبودن بستر لازم برای آن منجر به توقف در این هم افزایی می‌شد اما با استفاده از سامانه بانکداری باز، این دغدغه‌ها برطرف شده و می‌توان به سمت بزرگتر شدن و توسعه خدمات گام برداریم.

    خواجه نصیری، افزایش حجم نقل و انتقالات و تمرکز بر نظام یافته شدن خدمات و سرویس‌های قابل ارائه به مشتریان و همچنین حذف کاغذ بازی و فرآیند بروکراسی را از جمله مزیت‌های این سامانه برشمرد.

    وی با بیان اینکه بهره گیری از این سیستم می‌تواند لایه‌های مختلف را ایجاد تا خدمات متنوع‌تر ارائه شود، تصریح کرد: این اتفاق به مفهوم توسعه بدون ساختار فیزیکی در بانک است که می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های بانک، افزایش سودآوری و پیشروی در توسعه خدمات بانکی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی