عصر بازار

هزینه‌ بیش از ۲۵۰ میلیون تومان برای توانمندسازی کودکان کار خراسان‌جنوبی

عصر اعتبار- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: جمع کل اعتبار سال گذشته بابت توانمندسازی کودکان و ساماندهی آنان ۲۵۴ میلیون و ۵۴۶ هزار تومان بوده است.

هزینه‌ بیش از ۲۵۰ میلیون تومان برای توانمندسازی کودکان کار خراسان‌جنوبی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی عرب‌نژاد اظهار کرد: مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده مهر آفتاب از آذرماه سال 95 و با توجه به استراتژی و سیاست بهزیستی مبنی بر کاهش ساعات حضور کودک در خیابان و پرهیز از اقدامات خشن و قهری برای حذف کودکان از خیابان، راه‌اندازی و اقدامات و تلاش‌های فراوانی برای ارائه خدمات و حمایت‌های بهینه از کودکان کار و خانواده‌های آنان انجام شده است.

    وی افزود: حمایت‌هایی در راستای توانمندسازی کودک کار و خانواده وی به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل پرداخت کمک هزینه تحصیل، حرفه‌آموزی، اشتغال، سرمایه کار، ودیعه مسکن، درمان، هزینه‌های ضروری زندگی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله اقدامات این مرکز است.

    مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: گشت‌زنی و حضور تیم تخصصی مرکز در محلات آسیب‌خیز و محل تجمع کودکان کار، شناسایی کودکان و برقراری ارتباط با آنان برای راهنمایی آنان به مرکز و رایزنی و برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های همکار در امر ساماندهی کودکان کار به منظور هم‌افزایی توان دستگاه‌ها و انسجام و یکپارچگی اقدامات مشترک در امر ساماندهی کودکان کار و پرهیز از عملکرد جزیره‌ای از دیگر عملکردها است.

    عرب‌نژاد تصریح کرد: تدوین طرح توانمندسازی کودکان کار و خانواده‌های آنان با دو هدف توانمندسازی و فرهنگ‌سازی از طریق نصب بنر، ساخت کلیپ، بروشور و … و ارسال آن به استانداری و اجرایی کردن طرح از ابتدای مهرماه سال گذشته در شهرستان بیرجند از دیگر اقدامات بوده است.

    وی افزود: با اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته، در حال حاضر تعداد کودکان و ساعات حضور آن‌ها در خیابان کاهش نسبی داشته، اما با توجه به وجود آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، همجواری با کشور افغانستان، تورم اقتصادی، بیکاری، فقر اقتصادی سرپرستان خانوار و … امکان توقف رشد پدیده کودکان کار و خیابان میسر نیست.

    مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: جمع کل اعتبار سال گذشته بابت توانمندسازی کودکان و ساماندهی آنان 254 میلیون و 546 هزار تومان بوده است.

    عرب‌نژاد تصریح کرد: ارائه خدمات مددکاری اجتماعی، خدمات مشاوره و روانشناسی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، پیشگیری از ایدز، خودمراقبتی، اوقات فراغت و …، حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای کودک و خانواده، خدمات بهداشتی و درمانی، هزینه‌های ضروری زندگی، هزینه مسکن و یا اجاره بها و ایاب و ذهاب کودک، از جمله اقدامات بهزیستی در راستای توانمندسازی کودکان کار و خانواده‌های آنان است.

    وی ادامه داد: خدمات تحصیلی و پیگیری امور تحصیلی کودک در مدرسه، پرداخت کمک هزینه‌های سرمایه کار و یا اجاره بهای محل کار، لوازم ضروری زندگی، تهیه جهیزیه، درمان، اجرای برنامه‌های تفریحی و اردوهای گروهی، انجام آزمایشات و معاینات غربالگری و … از دیگر اقدامات بوده است.

    مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به زمانبر بودن زمان توانمندسازی و اعتبارات تخصیص یافته به فعالیت ساماندهی کودکان کار در سال گذشته، 10 کودک کمک هزینه لوازم ضروری زندگی، 14 کودک کمک هزینه حرفه آموزی، 10 کودک کمک هزینه ودیعه مسکن، چهار کودک کمک هزینه درمان و دو کودک کمک هزینه سرمایه کار را دریافت کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو