عصر بازار

رئیس فراکسیون فرش و صنایع‌دستی مجلس بیان کرد:

ضرورت بیمه ۵۰۰هزار نفر از قالیبافان در سال جاری

عصر اعتبار- رئیس فراکسیون فرش و صنایع‌دستی مجلس با بیان اینکه مجلس در قانون بودجه سال ۹۸ ظرفیت خوبی برای افزایش پوشش بیمه‌ای قالیبافان ایجاد کرده است بر نقش وزارتخانه‌های کار، اقتصاد و سازمان ملی فرش در تحقق این مهم تاکید کرد.

ضرورت بیمه ۵۰۰هزار نفر از قالیبافان در سال جاری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی وقف‌چی درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای افزایش پوشش بیمه‌ای قالیبافان، گفت: بیمه حداقل‌ترین حق قالیبافان به‌عنوان فعال در یکی از مشاغل سخت است و دولت باید با حمایت از مشاغلی همچون قالیبافی و صنایع‌دستی زمینه اشتغال در بخش خصوصی و رفع بیکاری را فراهم کند اما مردم به دلیل عدم حمایت از این مشاغل چندان استقبالی از آن‌ها نکرده و به‌دنبال استخدام دولتی هستند.

    ضرورت بیمه 500هزار نفر از قالیبافان در سال 98

    نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمه شدن دغدغه اصلی فرشبافان است، ادامه داد: مجلس در ردیف 22 تبصره 14 قانون بودجه سال 1398 کل کشور ظرفیت خوبی برای افزایش پوشش بیمه‌ای قالیبافان ایجاد کرده درواقع تامین اعتبار بیمه 500هزار نفر از قالیبافان اعتبار مناسبی پیش‌بینی شده است.

    نقش وزارت کار و مرکز ملی فرش در تعلق بیمه به قالیبافان

    وی افزود: به‌یقین اگر وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و مرکز ملی فرش ایران در اجرای ردیف 22 تبصره 14 قانون بودجه بکوشند می‌توان نوید حل بخش قابل‌ملاحظه‌ای از مشکلات بیمه‌ای فرشبافان را داد.

    اگر وزارتخانه‌های کار، اقتصاد و مرکز ملی فرش در اجرای ردیف 22 تبصره 14 قانون بودجه بکوشند می‌توان نوید حل بخش قابل‌ملاحظه‌ای از مشکلات بیمه‌ای فرشبافان را داد

    فرشبافی فرصتی غنی برای ایجاد اشتغال ارزان

    وقف‌چی از فرشبافی به‌عنوان فرصتی غنی برای ایجاد اشتغال ارزان نام برد و اضافه کرد: فرش‌بافی یکی از مسیرهای اصلی حمایت از اقتصاد مقاومتی، تولید داخلی و کاهش وابستگی به خارج از کشور است و این مسئله محقق نخواهد شد مگر با حمایت همه جانبه وزارتخانه‌های اقتصاد، کار، صنعت، مرکز ملی فرش و...

    دولت در راستای رونق درآمدهای غیرنفتی تلاش کند

    رئیس فراکسیون فرش و صنایع‌دستی مجلس معتقد است دولت باید شرایط اقتصادی کنونی کشور را درک کرده و در راستای رونق درآمدهای غیرنفتی و احقاق حق افرادی که در این راستا و حفظ تاریخ، فرهنگ، هنر و صنعت فرشبافی کشور تلاش می‌کنند قدم‌های جدی بردارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی