عصر بازار

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

سیاست اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی ادامه دارد

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اختصاص ۳۹۰۰ میلیارد تومان برای سیل اخیر گفت:‌ سیاست اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی ادامه دارد.

سیاست اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم امضای تفاهمنامه تامین 3 هزار میلیارد تومانی منابع مالی برای بازسازی و مناطق آسیب دیده از سیل با بانک‌ها اظهارداشت: سیل اخیر خسارات زیادی به کشور وارد کرد و این موضوع مسئولیت افراد، دستگاه‌ها و سازمانهای مختلف را برای جبران خسارتها بسیار سنگین کرده است.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه براساس گزارش قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده 38 هزار میلیارد به ابنیه زیرساختها و اموال مردم خسارت وارد شده است، گفت:‌ برای تامین منابع لازم برای بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده 23 هزار میلیارد تومان از منابع دولتی تامین می‌شود.

    وی افزود:‌ 15 هزار میلیارد باقیمانده از محل تسهیلات مختلف تامین خواهد شد که نظام بانکی کشور نیز برای کمک در این حوزه اعلام آمادگی کرده است. در بحث سیل اخیر 13 بانک برای بازسازی زیرساختها برای تامین تسهیلات به میزان 3 هزار میلیارد تومان اعلام آمادگی کردند.

    نوبخت با اشاره به اینکه روز گذشته در دولت برای بازسازی مناطق سیل زده 3900 میلیارد تومان دیگر اختصاص یافته است، بیان داشت: از این میزان 1000 میلیارد برای راه و زیرساختها، 1500 برای اماکن و 1400 میلیارد تومان برای جبران خسارت به زیرساختهای آب و برق  و گاز اختصاص داده خواهد شد.

    نوبخت در مورد سیاست دولت برای تامین ارز کالاهای اساسی گفت: اولا باید مشخص شود چه کسی گفته است دولت بنای حذف ارز 4200 تومانی را دارد و در ثانی دولت همچنان سیاست تخصیص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی را ادامه خواهد داد.

    نوبخت با اشاره به اینکه، سیستم بانکی وظایف خود را به درستی انجام می‌دهد، گفت: تنها مشکل ما موسسات اعتباری غیر مجاز بودند که این موسسه‌ها حدود 36 هزار میلیارد تومان به دولت خسارت زدند و دولت ناچار شد برای جبران تعهدات و خساراتی که وارد کردند این مبالغ را پرداخت کند.

    معاون رئیس جمهور همچنین در مورد قطع وابستگی بودجه به نفت یادآور شد: بودجه طوری طراحی شده است که همه تکانه‌ها متکی به نفت به حداقل برسد و تلاش می‌کنیم در اصلاح ساختاری بودجه بتوانیم آنچه که مربوط به نفت است به طور مستقیم وارد بودجه نکنیم و منابع غیرنفتی یا حداقلِ منابع نفتی را وارد بودجه کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی