عصر بازار

بانک آینده و سازمان برنامه و بودجه تفاهمنامه پرداخت تسهیلات بازسازی مناطق سیل‌زده امضا کردند

عصر اعتبار- بانک آینده برای پرداخت تسهیلات بازسازی مناطق سیل‌زده با سازمان برنامه و بودجه تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کرد.

بانک آینده و سازمان برنامه و بودجه تفاهمنامه پرداخت تسهیلات بازسازی مناطق سیل‌زده امضا کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، آیین امضا تفاهم‌نامه تأمین سه هزار میلیارد تومان منابع مالی بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل فروردین ماه 1398 با استفاده از منابع داخلی بانک‌ها، امروز دوشنبه با حضور «محمد‌باقر نوبخت» معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیران عامل 17 بانک‌ دولتی و خصوصی در محل این سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

    براساس برآورد قرارگاه سازندگی و بازسازی مناطق سیل زده بالغ بر 38 هزار میلیارد تومان به ابنیه‌، زیرساخت‌ها و اموال مردم در این سیل فراگیر و ویرانگر خسارت وارد شد و برای تأمین منابع لازم به‌منظور جبران خسارت‌های وارد شده، تقسیم کار ملی صورت گرفت.

    قرار شده است حدود 23 هزار میلیارد تومان از محل ردیف‌های بودجه که عمده آن از ردیف‌های دولتی است، تأمین می شود و 15 هزار میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات بانکی پرداخت خواهد شد.

    ارزش کلی تفاهم نامه های مشترک امضا شده با بانک های کشور در مجموع سه هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ 1800 میلیارد تومان توسط بانک‌های دولتی و 1200 میلیارد تومان توسط بانک‌های خصوصی تأمین خواهد شد.

    معاون رییس جمهوری در جریان امضا تفاهم نامه مشترک همکاری با بانک آینده که با حضور « ناصر کریمی»  عضو هیات مدیره بانک انجام شد، از اقدامات و مشارکت این بانک خصوصی در ارائه تسهیلات بازسازی مناطق سیل زده  تشکر کرد و افزود : جبران بخشی از خسارت‌های وارد شده به مناطق سیل‌زده از طریق نظام بانکی کشور، کار و مأموریتی بسیار سنگین و قابل تقدیر است .

    بانک‌ آینده غیراز تعهداتی که درقالب تفاهم‌نامه همکاری مشترک با سازمان برنامه بودجه امروز متقبل شده است، از زمان وقوع سیل و در طول سه ماه گذشته، علاوه بر 12.5 میلیارد ریال  کمک‌های بلاعوض برای امدادرسانی و کمک به مردم در مناطق آسیب‌دیده از سیل، حدود 100هزار بسته لوازم التحریر و جعبه های کمک های اولیه میان دانش آموزان در این مناطق توزیع کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو